dissabte, 18 de desembre del 2021

SANTUARI de CABRERA

Hem sortit amb el Martí i el Joan cap a Cantonigros, per pujar al Santurari de Cabrera. Avui, la secció de muntanya feia la sortida per portar el pessebre al Santuari, així hem pogut veure a companys que feia temps no veiem.

Un lloc amb una vista impressionant del Pirineu, Pedraforca, bé 360º bona vista.

divendres, 19 de novembre del 2021

PUNTA de la BARRINA i PUIG PELAT

Per l'AP7, desprès l'AP2 direcció Valls, Alcover, Mont-ral i el Bosquet -hi ha una indicació.

Sortim del Bosquet, són quatre cases contades, hi ha una petita plaça a l'entrada del poble on deixem el cotxe. Comencem passant pel mig de les case i davant mateix veiem una pista, hi ha una cadena, allá comença el recorregut, passem per uns aiguamolls amb fang, però és un petit tros, i continuem el camí que va enfilant-se poc a poc, fins arribar a una cruïlla on decidim anar a fer la Punta de la Barrina (1013m) és un Sostre Comarcal, a l'hora de continuar decidim anar cap al Portell de l'Onclet per un recorregut diferent, on lloc de desfer camí i anar a buscar el portava al Puig Pelat, ens ha semblat bé a tots tres, i hem anat seguint el Cingle dels Solans per sota, on sembla haver-hi hagut camí però que l'hem trobat molt fet malbé, amb molta vegetació, vaga que hem lluitat una mica amb la natura, per això crec que no és recomenable fe-ho , tret ser una mica aventurer, com nosaltres; hem arribat a un grau que ens ha porta a la carena on ja hem vist les entenes que hi ha abans d'arribar al Puig Pelat (1076m) Haig de dir que m'ha decepcionat molt veure l'estat en què està aquest cim, que té una vista molt bona, la torre que hi devia haver per terra, un tancat molt mal engiponat, bé una pena. A la baixada anem a buscar un descens que queda a mà dreta tot pedregós que ens porta sota el cim, el sender està marcat bé, continuem per la Serra de Vicent, trobem una cruïlla anem a mà esquerra i baixem perl bos de Jaumetó, passem per la Font dels Grèvol, la font Fresca i entrem al barranc de la Font Fresca, la Roureda, Mas del Cisterer i de nou al Bosquet.

dijous, 11 de novembre del 2021

EL CADINELL

Anem cap a Saldes, passem Gòsol hem d'arribar fins a Josa del Cadí, just arribats als poble a mà dreta surt una pista que ens portarà cap al coll de Jovell, està bastant bé, però el cotxe ha de ser una mica alt per no tocar a terra. La sortida era anar a fer el Vulturó, passant pel Pic de les Tres Caneletes i el Puig de les Gralleres, però va començar a ploure i els tres vam decidir anar a fer el Cadinell, cim que el meu germà Martí encara no tenia fet, de la llista dels 100 Cims de la FEEC. Des del coll de Jovell el recorregut per arribar al cim no arriba a 4 quilòmetres, el darrer tram és el que s'enfila més i molt dret. No ens hem mollat, només arribats al cotxe a començat a ploure. Bona decisió canviar de cim.

dimecres, 22 de setembre del 2021

Refugi de la Bòfia-Vulturó-Pedró dels 4 Batlles-Cap de la Gespeguera

Anem cap a Sant Llorenç dels Morunys i agafem la carretera que va cap al coll de Jou, d'aquí surt una pista que porta al Mal Pas, lloc que nosaltres no hi anirem, en arribar a la intersecció de camins agafarem el de la dreta que porta al refugi de la Bòfia (en molt mal estat), que està situat al pla de Bassies. El recorregut per pista és llarg i està en bastant bon estat, però millor anar amb un cotxe tot terreny o 4x4.
Des d'aquest punt caminarem uns metres fins trobar un pal indicador, deixem la pista que segueix recte, el camí no té pèrdua, passem pel planell de Coma Condesa, cap el Vulturó, (2349m) anem cap el Pedró dels 4 Batlles (2386m) on hi trobem tot un muntatge de panells on no si pot veure res, llavors en dirigim cap al Cap de la Gespeguera (2333m) i continuem una mica més ennlà, tot seguint la carena per arribar al Jou de la Gespeguera (2278m).
Desfem una mica el camí i baixem a la Coma Condesa per remuntar una mica fins a trobar el camí d'anada, en el Planell de Coma Condesa, i ja fem el mateix recorregut de tornada cap al cotxe.

dissabte, 26 de juny del 2021

MIRADORS DEL PLA DE L'ÀLIGA (Cerdanya-Cadí)

Des de Martinet agafem la carretera que va a Estana i que queda a l'esquerra de la N-260, abans d'arribar a Estana surt una altra carretera que porta a Béixec i és on començarem la caminada; és un poble petit, deixem el cotxe a l'entrada on hi ha un parell de bancs de fusta, hem de retrocedir per la carretera uns pocs metres i ja trobem el camí que en forta pujada per la Serra de la Font, passant per la Collada arribem al pla de l'Àliga on hi ha una vista formidable del Cadí.

Al Pla de l'Àliga hi ha un recorregut de 4 miradors, senyalitzats amb un pal de fusta i una senyal groga amb una fletxa blava que et va indicant per on fer el recorregut, la baixada la fem per un corriol que comença on hi ha un pi de dues branques just al començament del Pla, una mica enredat fins arribar en un sender on hi ha un filat i que ens porta al Mas de Bima i Béixec.

dijous, 10 de juny del 2021

MATAGALLS

Anem a fer el Matagalls per Collformic, ja que fa molt temps que no el fem per aquest costat.

Fem el recorregut normal, seguint la carena dels Roures, pla de la Barraca i Turó del Pla de la Barraca, Turó Gros, Turó de la Morera, coll de Llops i Matagalls.

La baixada la fem per l'altre vesant, direcció Sant Segimon, cap al Coll de la Font, pla de Ginebre, coll Saprunera, i ens desviem per un corriol creuem el Serrat Vaquer fins arribar a trobar el camí que hem fet al pujar.

dissabte, 5 de juny del 2021

PIC de la DONA i BASTIMENTS

Iniciem el recorregut des de l'estació de Vallter 2000, darrera de les instal.lacions surt el camí que va a la Portella de Mentet, seguim fins el clot de la Portella, creuem el torrent i continuem cap a la portella de Morens, en aquest punt girem cap a l'esquerra pel pla de la Coma Ermada, roques de la portella i  portella de Mentet, a partir d'aquí el camí està molt marcat, sense pèrdua arribem al pic de la Dona, continuem cap al puig d'Ombriaga, coll de la Geganta, i per l'esquena d'Ase al Bastiments, primer la Creu i per tota la carena passem el geodèsic i fins la punta on hi ha el piolet.

Desfem el camí fins a la Creu i baixem pels Emprius, fins al coll de la Marrana, passem per les runes del refugi vell i per pista fins on hem deixat el cotxe.

Ha estat un recorregut amb molts contrastos climàtics, sol, boires, fred, però hem gaudit d'unes vistes fantàstiques.

dijous, 3 de juny del 2021

Turó de Montpalau - turó de Can Vidal- turó de la Gràcia

Sortida circular des de Pineda de Mar, continuant el repte dels "30 Turons del Maresme" passem per la Torre de Sant Jaume, ermita de Sant Rafael, les runes del Castell de Montpalau, turó de Montpalau, Sant Pere de Riu, turó de la Guàrdia, Mare de Déu de Gràcia. Tor el recorregut està ben indicat, però ajuda porta un trac ja que en alguns punts es troba bifurcació de camins. Ens ha deixat una mica de mal gust veure l'estat en que es troben les ermites, i l'entorn molt brut, degut al poc civisme de les persones que van a la natura. El recorregut és agradable per les vistes que es té del mar i dels molts turons que es poden veure, però per fer-ho circular, hem sortir al final de la població de Pineda de Mar i per tornar al punt de sortida hem hagut de fer-ho per la població al costat de la carretera nacional.

divendres, 21 de maig del 2021

TORRENEULES -Núria

Hem canviat el dia de sortida a divendres per poder anar a fer el pic de Torreneules, agafem el cremallera a Queralbs el de les 7:59', en arribar a Núria agafem el camí que porta a l'alberg de l'Àliga, on comença  l'itinerari per anar a fer el Torreneules, pel torrent de Fontnegre, passem pel turó de les Pedrisses on hi ha una Creu amb una cara, pel cim del Ras (2563m) d'allà cap al coll de Torreneules i cim de 2712m.

La tornada la fem pel mateix recorregut ja que el temps no pintava massa bé, hem tingut un vent molt fort tota la caminada, però no ens hem mullat.

Ha estat una sortida molt gratificant després de tants mesos sense poder fer Pirineu.

Torreneules

divendres, 14 de maig del 2021

Niula-refugi Cabanella-Roques Feres (Cerdanya)

Sortim del cap de munt del poble de Niula, comencem en forta pujada per la Serra de la Mata de l'Ós, fins arribar a un punt que girem cap a l'esquerra per pista que ens porta al refugi lliure de Cabanella, sortim de darrera el refugi per buscar la carena per anar cap a les Roques Feres, ja dins els dominis de les pistes d'esquí de fons de Guils-Fontanera, però nosaltres seguim el GR-11, baixem pel bosc cremat i ens desviem una mica per anar a enfilar-nos a Peransalt (1891m) continuem pel GR-11 fins trobar la cruïlla que porta a mà dreta cap a Niula.

diumenge, 9 de maig del 2021

Tossa de Mar: "Vora Mar a Terra en dins"

Sortim de l'estació d'autobusos de Tossa de Mar, i anem a buscar el camí de Ronda que va cap a Lloret de Mar, passem per la Vila Vella, arribem a es Codolar, on hi ha una vista maca de les muralles de Tossa, pel camí dels Cards passem per la cala d'en Queros, cala Llevadó, aquí esmorzem, cap a la platja de Llorell i la darrera la cala Morisca, on conflueix els termes de Tossa de Mar i Lloret de Mar, en aquest punt ja anem cap a muntanya, la pujada és llarga i amb trams una mica delicats, degut a les destrosses que va ver el Glòria, fins que arribem a la carretera que va cap a Lloret de Mar, l'anem seguint, hi ha un camí, no fa falta trepitjar-la, al K19 la deixem i anem baixant, amb alguna curta pujada fins que arribem a la Torre del Moro, bona vista de Tossa, i baixem per un corriol fins arribar on hem deixat el cotxe, en un aparcament al costat de l'Esclat.

dijous, 6 de maig del 2021

Puig de Popa i Turó de la Punta de Garbí

Un dijous més cap al Maresme, aquest cop anem a fer dos turons del "Repte dels 30 Turons del Maresme.

El recorregut surt de Calella, deixem el cotxe al final de la urbanització, passem per sota de l'autopista, hi ha dos camins, agafem el de la dreta i seguidament per un corriol que deixe a mà esquerra tots els hivernacles, i per un camí poc marca arribem al Puig de Popa, són unes roques grans, continuem pel sot de Golinons i arribem al coll de l'Era d'en Mora, passem pel costat de Ca l'Estolt, ara en runes , arribem a un altre creuament de camins, a pocs metres i a la nostra dreta tenim el Turó de Migjorn, on hi ha una torre de guaita, ens hi arribem tot i que no està a la llista del "Repte del 30 Turons del Maresme", ho estan arreglant. Desfem el camí fins el coll per pujar cap al Turó de la Punta de Garbí on hi ha una enorme construcció que serveix de valisa aèria, tornem a baixar i fem el mateix recorregut de pujada fins arribar sota el Puig de Popa que per no tornar a pujar-lo agafem el camí que ens porta als hivernacles i fins el cotxe.
Un dia amb molta, molta calor, però ens ha agradat el recorregut.

dijous, 22 d’abril del 2021

LES BOADES - LES CASES - CASA NOVA DE L'OBAC

Sortim de la Casa Nova de l'Obac, anem pel camí que porta a l'Obac Vell, i continuem fins arribar al pou de glaç, hi anem ja que continuarem fins baixar a la pista que porta al collet dels Pals, aquí deixem la pista per agafar un corriol que fa drecera fins tornar a la pista, anem baixant fins arribar al Torrent de la Saiola, el creuem i amb una suau pujada per la Carena del Castell de Bocs anem a trobar el GR-5, que passa sota el Castell de Bocs i la Roca del Duc, fins arribar a Les Boades, continuem pel GR-5 fins a Les Cases, continuem pel GR-5, arribem a un encreuament de camins, aquí abans de continuar anem a veure la Barraca de Les Cases, tornem a desfer el camí i continuem pel GR quasi a tocar de Rellinars, fins trobar el SL-C55, anem pel camí de les Fonts de Rellinars, fins arribar a la Font del Conill, on deixem la pista i agafem el corriol que va paral.lel a la Riera de Rellinars, fins arribar a la Casa Nova de l'Obac.

dijous, 15 d’abril del 2021

DOLMEN SERRA CAVALLERA

Sortim de la part alta de Castellar, agafem el camí que va a Can Pedrós, en aquest punt baixem passant pel costat de la masia fins arribar a un encreuament de camins, on seguim recta, fins arribar a una altra cruïlla, agafem el corriol de l'esquerra, una mica malmès, però poc tros, anem baixant fins arribar a la urbanització de Can Vinyals, hem de fer tota la volta de pujada d'aquesta urbanització pel carrer que duu el nom de Serra Cavallera, fins arribar a un dipòsit on anem cap a la dreta ja per una pista, que continua pujant, quan es fa més planer, trobem a ma dreta un camí que ens portarà al Dolmen de la Serra Cavallera, no el coneixia, està en bon estat. Desfem el camí per tornar a la pista que ens portarà el Coll de Rossinyol, on hi ha un encreuament de camins, a la dreta va cap al castell de Guanta, el de l'esquerra porta a can Montllor de Dalt, agafem aquest però a pocs metres surt un altre camí , és el que agafem, que porta al mateix lloc que el de Guanta, però fent una volta més llarga, tornem pel que havíem deixat a la dreta i tornem al coll de Rossinyol, ja aquí anem cap a Can Montllor de Dalt, Can Pedrós i Castellar

dijous, 8 d’abril del 2021

TURÓ DE L'HOME (Maresme)

Avui dijous dia 8 darrer dia per poder sortir de la nostra comarca, per això hem aprofitat per anar a fer un Turó de la llista del "Repte dels 30 Turons del Maresme". Comencem el recorregut a l'alberg La Conreria, on podem passar la tanca de la porta per deixar el cotxe a l'aparcament que tenen. Hem de tornar a buscar el coll de Montalegre, creuar la carretera B-500 per anar a buscar una pista asfaltada que passa per la Casa de Colònies "Mas Po-Canyadó" en aquest punt, poden continuar pujant pel camí del bosc que ens queda a mà dreta o continuar per la pista asfaltada, hi ha senyalització del GR-92. No coneixem aquest territori però ja que hi som hem pensat anar al Turó del Reig (368m), no ens agrada gaire la pista perquè resulta que passa per una urbanització, fins que trobem unes escales que en principi estan ben conservades, tot i tenir anys, però el tram final estan fetes malbé i és quan el mapa ens diu que estem al Turó..., sorpresa està en una finca de propietat privada, no té cap interès ni cap gràcia. Donem la volta a la finca i baixem per una pista fins a arribar a les escales que hem pujat abans, desfem tot el recorregut, aquest cop el darrer tram el fem pel bosc que ens porta una mica més avall del Coll de Montalegre, pel costat esquerra seguim la carretera B-500, en arribar al Km-6 més o menys, la creuem per entrar en una pista, hi ha una cadena, aquest camí ens portarà al Turó de Sant Bru, a partir d'aquest punt el camí pel bosc per anar cap a la Cartoixa de Montalegre, es torna una mica dubtós, hem anat perden alçada pel lloc que més o menys creiem que hi havia camí fins a trobar una pista en desús, aquesta ens ha portat de nou a la carretera B-500, on a pocs metres hi ha l'entrada a la Cartoixa, hem agafat la pista asfaltada, l'hem seguit fins passat una gran porta de ferro que comunica els horts i després de la curta pujada a mà esquerra hi ha una pista que seguint-la ens porta al Turó de l'Home. Hi ja des d'aquí i seguint la carena arribarem de nou a l'alberg La Conreria on tenim el cotxe.

dimarts, 30 de març del 2021

TURÓ DE LA BALADOSA-ROCA DE TIRALLONGA i TURÓ DE BOLVIR.

Sortida des de l'Església de Bolvir, continuem pujant a buscar els dipòsits d'aigua, passem el rec i continuem pel corriol de l'esquerra, trevassem la Devesa de Canal, i anem en diagonal de pujada a buscar el Torrent Pregon, el creuem, cap a la carena per arribar a La Baladosa (1573m), des d'aquí i seguint les tanques baixem per anar a buscar la pista que ens portarà a la Roca de Tirallonga i al Turó de Bolvir, arribem a Bolvir pel Camí de l'Aigua.

diumenge, 21 de març del 2021

Aransa- Mirador de Pla de Llet (Cerdanya)

Un diumenge espectacular, continua el fort vent, però la temperatura una mica millor. Sortim de l'estació d'esquí de fons d'Aransa per la pista que porta al refugi de Prat Miró, agafem la pista de l'esquerra que porta al coll de Dalt, quan falta poc per arribar-hi trobem un pal indicador on surt un camí, a l'esquerra, que va directament al Coll Baix, el deixem, continuem i l'anem a buscar des del coll de Dalt. Des del Coll Baix hi ha una panoràmica del Cadí espectacular, i ja fem la pujada cap al Mirador de Pla de Llet.

dijous, 18 de març del 2021

Creu de Montcabrer i Castell de Burriac

Com cada dijous aprofitem per anar a caminar una estona, com que ja ens podem moure per diferents comarques, continuem amb el que ja havíem començat que era fer el "Repte dels 30 Turons del Maresme"

Anem a Cabrils pel carrer de Burriac anem a buscar la carretera que va cap a Cabrera de Mar, en fem un tros i quan comença a baixar aparquem el cotxe.

Anem per corriol ben marcat, molt dret i bastant accidentat, que porta a la Creu de Montcabrer, seguim cap al Montcabrer, on hi ha una enorme entena de telecomunicacions, cap el turó de l'infern, la Font Picant i la pujada cap al Castell de Burriac, la baixada la fem per l'altre costat cap a Cabrera de Mar, hem hagut de fer una mica de poble per anar a buscar el lloc on havíem deixat el cotxe.

dijous, 11 de març del 2021

CIRCULAR per SANT LLORENÇ del MUNT

Sortim des de les Merines situada a la carretera B-124, que va a Sant Llorenç Savall, deixem el cotxe al final de la urbanització, on comença el camí. El recorregut que fem és anar cap al coll de Palomeres, continuem per pista per la Vall de Mur, i ens arribem a veure l'ermita de Sant Pere de Mur, continuem pujant per arribar a un encreuament de camins, agafem el de l'esquerra que fent una gran diagonal ens porta a la canal de Santa Agnès, visitem l'ermita, i tornem a desfer el camí que hi porta, per continuar pujant cap al coll on hi ha el Morral del Drac. ens parem a esmorzar. Des de la cova del Drac anem pel pla dels Ginebrons i arribem al Collet de Tres Termes on agafem el camí que porta als Òbits, ja de baixada ens desviem una xic per anar a veure la font Flàvia, tornem a des fer el camí i baixem cap a la Morella, aquí també aprofitem per anar a veure la Morella, tornem cap enrere i ja agafem el corriol que baixa per la Canal de la Revella, cap al Coll Gavatx, passem per sota la Roca Mur, el Puig Gavatx i per la Serra del Bonaire tornem a les Marines.

dimarts, 9 de març del 2021

PIC DEL VENT

De Sant Llorenç Savall agafem la carretera BP-1241 que va a Gallifa, entre el quilòmetre 4 i 5 hi ha  l'entrada d'una pista, avui l'estaven asfaltant, que va per tota la Serra de la Codina i que arriba al Coll Monner, hem seguit per pista fins arribar a un encreuament de camins amb un pòster indicador de "Turó dels Tres Turons" hem volgut pujar-hi, ho hem fet un tros mirant de trobar un camí, no n'hi ha , ho hem deixat córrer, hem continuat per la pista de l'esquerra que va pel Serrat de la Paula, passem per sota el Turó de Sant Sebastià, que tampoc hi ha cap camí per pujar-hi, continuem i si que pugem al Turó de la Tomba dels Moros (667m), no és interessant però teníem curiositat per veure si hi havia alguna tomba, només hi hem trobat molta vegetació. Finalment com que estem a tocar decidim pujar al Pic del Vent (816m) i la baixada la fem anant cap al Farell i per pista fins a trobar la que hem pujat, hem baixat cap a Sant Sebastià de Montmajor, pel Serrat del Mig, visitem St.Sebastià, i continuem pel Serrat de Baix fins creuar la riera de Caldes, arribem a un altre encreuament de camins, agafem el del mig, on hi ha una cadena, perquè aquesta pista porta a Can Sallent, passem el grau de Sallent, per arribar al Coll de Penjallops, Ca n'Àngel i tornem a la pista de la Serra de Codina on hem començat el nostre recorregut. És un recorregut llarg quasi tot per pista, on es pot fer dreceres per tal de no fer totes les giragonses de la pista.

dissabte, 6 de març del 2021

ELS TRES JUTGES-COVA ESTRELLA-HOSPITAL DE SANG.

Sortim de l'Alzina del Salari cap al sot de la Teula per anar a passar pel Tres Jutges, anem a buscar la Cova Estrella, indret que no coneixia, passem per la Foradada del Balcó, continuem en direcció al coll de Garganta, agafem la pista passem pel turó del Castellar, arribem al coll de Boix i baixem cap al Sot de Matarodona, anem a buscar el corriol que puja a la Cort Fosca, i ens dirigim cap a l'hospital de Sang i tornem per la Font de la Pola , pels Castellots de Tanca, coll de Tanca per arribar al Coll de Tres Creus i cap a l'Alzina del Salari. Hem tingut algun moment del camí per anar al mirador de Matarodona una mica complicat, el camí és una mica difícil de trobar per baixar al Sot de Matarodona.

dijous, 4 de març del 2021

CAN ROBERT - EL BOLET - LA MOLA - MORRAL DEL DRAC -CANAL PI TORT.

Sortim de Can Robert agafem el camí que passa per les tombes i continuem pel camí que va a can Poble però ens desviem de seguida per agafar el que porta al Bolet, continuem.. però el deixem per agafar una canal que ens portarà dalt la cinglera i que en pocs metres ja veiem l'edifici de la Mola, baixem pel camí i canal que porta al Morral del Drac, ja una mica més freqüentat, anem cap el coll d'Estenalles però no hi arribem, agafem la canal del Pi Tort, una baixada agradable de fer, i que ens portarà a Can Pèlecs, ens desviem per la pista de l'esquerra que porta a Can Garrigosa, passada la porta d'entrada i a pocs metres, a mà esquerra trobem el corriol que va al parar al torrent, el creuem i ja ens porta a l'aparcament alt de Can Robert.

dimarts, 2 de febrer del 2021

Sabadell - Castellar- Castell de Castellar - Castellar Vell - Sabadell

Anem amb cotxe fins el pou de Calç que hi ha al camí de Castellar passant per sota el pont de Castellar, és el final del terme municipal de Sabadell. Comencem el recorregut, primer anem a veure la font dels Plàtans, i ja agafem el Rieral, deixem a la nostra esquerra el camí del Torrent de Ribatallada, passem per Can Messeguer, i anem seguint fins arribar a un encreuament de camins, hi ha un pal indicador, agafem el de l'esquerra que porta cap el desviament de Castellar Vell, però en aquest punt nosaltres agafem un corriol que puja i que ens porta a l'eixample de Castellar, surt davant de l'edifici del Viena, continuem per l'esquerra tot seguint un camí que va al costat de la tanca de protecció del barranc, fins arribar a un punt que baixem per anar a sortir a la C-1415g, anem cap a l'esquerra i a pocs metres ja trobem el camí que passa pel pont antic de Castellar, on vam tenir una imatge fantàstica de l'engorxat del riu, i a partir d'aquí ja cap al Castell de Castellar, un lloc espectacular, continuem cap a Castellar Vell, dels dos camins que hi porten agafem el de l'esquerra -per la Costa d'en Jan, que puja dret i directe i baixem pel torrent de la Penitenta que és més suau, i ja anem a travessar el riu Ripoll i pujar pel caminet que porta a la pista que va cap als horts i el Rieral, fins arribar on tenim el cotxe.

divendres, 8 de gener del 2021

Sabadell-font de Can Llobeteres-Torre Altimira-Castell de Barberà-Sabadell.

Primera caminada d'aquest Nou Any que esperem  siguI millor que el que acabem de deixar.

Hem sortir des de casa a peu, per anar a buscar el camí del riu Ripoll, hem baixat pel corriol de davant del tanatori, i per la baixada que passa pel Molí de les Tres Creus, direcció mar, passem pel costat de la Bassa de Sant Oleguer i una mica més enllà hem de sortir a la carretera de Santa Perpetua per continuar el camí del riu pel seu costat esquerra, passem pel Molí d'en Santo, arribem al torrent de Can Llobeteres i el seguim pel costat esquerra, on el camí no està gaire definit per les moltes fulles que hi ha al terra,  fins arribar a la font del mateix nom, seguim el camí per anar a la Torre Altimira i al castell de Barberà i d'aquí ja baixem per tornar al camí del riu Ripoll direcció muntanya.