dissabte, 30 de novembre del 2013

LES AGUDES (Montseny)

Aquesta és la segona sortida d'un grup de mares que han decidit fer-ho cada dos mesos per poder "xerrar" i compartir una bona estona plegades.
Em sembla una bona pensada.
El recorregut l'hem fet pel Montseny però sincerament ens hi ha portat la Júlia i no sé per on hem anat, si em passa la informació ja la penjaré. Això si us hi posa algunes fotografies.

divendres, 1 de novembre del 2013

37è Aplec Excursionista dels Països Catalans

Aquest any els organitzadors de la 37è Aplec Excursionista del Països Catalans ha estat el Principat d'Andorra.
Com ha representants de la Unió Excursionista Sabadell, hi hem participat 6 persones. Ens hem allotjat a Ordino molt aprop de lloc on es desenvolupava els actes i les trobades per fer les excursions que haviem triat.
Han estat 3 dies fantàstics, amb molt bon temps i molt bona companyia.

FOTOS PIC D'ENCLAR 01-11-2013

FOTOS DE LA FONT BLANCA 02-11-2013

FOTOS DE LA RUTA DEL FERRO i CLOENDA 03-11-2013

diumenge, 15 de setembre del 2013

7 DIES PELS PICS D'EUROPA

Hem anat a fer una travessa pels Pics d'Europa, amb l'agència asturiana "Tocando Cumbre". El recorregut ha transcorregut pels tres massissos. Hem començat pel Massis Oriental.
1r dia:    Des del poble de Sotres ens han portat al Jito de Escarandi, punt on hem començat el trekking. Ha estat una caminada curta fins al Casetón de Ándara, lloc on hem sopat i dormit.

2n dia:    Aquesta etapa la dediquem a conéixer una mica el Massis Oriental. Sortim del Casetón de Ándara i anem en direcció SO, passem per les antigues mines de Mazarrasa i pugem a la Pica´l Herru (2423m). No baixem pel mateix lloc, sinó que anem a buscar les Traviesas del Grajal de Abajo.

3r dia:    Avui ja ens desplacem cap al Massis Central o Massis de Los Urrieles.  Des de Sotres anem a buscar el coll de Pandébano, des d'aquest coll surt un camí molt marcat, a la nostra esquerra, passa pel Refugi de la Terenosa (tancat), pel coll Valleyu i arriba al Refugi de J.D. Ubeda.

4r dia:    Avui travessarem el Massís en direcció SO, passem pel Jou sin Tierre, el Jou de Los Boches, i ens enfilem pels Horcados Rojos, quan arribem al coll decidim pujar el cim dels Horcados Rojos.  Des del coll anem cap a Cabaña Verónica, dinem una mica, ja veiem Tiros Casares, i ens hi dirigim superant la cresta Madejuno-Llambrión, llavors anem cap a la torre de La Collada Ancha i perdent alçada arribem fins a el camí de les Colladinas que ens porta al refugi de Collado Jermoso.

5è dia:    Des del refugi Jermoso agafem el camí que porta al Argayo Congosto. El tros de la canal és dret però ens porta fins a un pla molt bonic que és la Vega de Asotin, llavors per bosc i per un espectacular camí tallat a les roques que ells anomenen Sedo, arribem al poble de Cordiñanes, on fem una parada tècnica -mengem i bevent- per continuar fins a Caín, lloc on passarem la nit.

6è dia.   Ara ja només ens queda visitar una mica el massís Occidental o Massís del Cornión. Sortim del poble de Caín i fem un tros de la Ruta del Cares, fins trobar la canal de Trea és una pujada molt dreta, d'uns 1200 metres de desnivell, que ens porta fins a la Vega de Ario.

7è dia.   Avui és el darrer dia del trekking.  Només ens queda fer la baixada des dels llacs de Covadonga fins a la Basílica del mateix nom. És un paisatge molt verd i amb vegetació, molt diferent del Massís Central.

I la sorpresa ens la va donar en Pablo (el nostre guia) quan ens va portar al Spa de l'Hotel Maria Manuela a refer-nos de la "paliza" dels set dies, i del bon dinar d'acomiat. Haig de dir que m'ho vaig passar molt bé, em va agradar moltíssim el recorregut que ens va fer "Tocando Cumbre" i l'amabilitat en que ens van tractar.
SÓN DEL TOT RECOMANABLES.

De 2013-09 PICS D'EUROPA-8

dimarts, 27 d’agost del 2013

CASTELLSAPERA (Vallès Occidental)

Hem anat a fer una matinal per la Serra de l'Obac. Hem deixat el cotxe a l'Alzina del Salari i hem agafat el camí que porta a la font dels Traginers, cap a l'avenc del Llest i a buscar el camí que ve del coll de Boix, hem anat a veure l'alzina bonica i tot seguint el GR hem anat cap al coll de Tres Creus i d'allà cap al Castellsapera.
Amb aquest recorregut, la Montserrat ha fet un altre cim dels "100 CIMS" i nosaltres encantats de poder-la acompanyar.

divendres, 23 d’agost del 2013

MONTCAU pels Cortins

Hem fet una matinal al Moncau però per fer-la una mica més llarga, la caminada, des del coll d'Estanalles hem anat al Cortins, per tornar una mica enrera i anar cap a les Roques de la Coca, coll d'Ares i Moncau. Hem acompanyat a la Montse i la Teresa a fer un altre dels "100 CIMS" de la FEEC.

dijous, 15 d’agost del 2013

PUIGSACALM

Avui el Jordi ens ha preparat un itinerari circular pel Puigsacalm. Comencem la caminada seguint el camí normal que surt del revolt del coll de Bracons, hi ha unes marques a la roca per indicar l'inici del camí, passats uns 10 minuts aprox. el camí fa una zeta molt marcada, hi ha un gran faig i unes fites a la nostra dreta, en aquest punt deixem el camí i seguim les fites, a pocs metres, arribem a un petit coll i des d'aquí comencem a pujar per la carena, és un corriol que ens portarà a la Roca del Corb, al Tossell Xic, al Tossell Gros, al Puig Civaderes (nosaltres hi pugem, deixem el corriol i després el recuperem), arribem als Rasos de Manter, passem la porta cap al Puigsacalm. Seguint indicadors arribem al cim. Esmorzar i les fotos de rigor i continuem cap al Puig dels Llops, cap al coll de Santa Magdalena, on agafem el caí: 'Puigsacalm pel pas del Burros', revoltem el Puig dels Llops, el Puigsacalm, fins arribar al camí, per on hem passat al matí per anar al Puigsacalm. A partir d'aquí fem el camí habitual, cap a la font Tornadissa, coll de Sant Bartomeu i el coll de Bracons.

dimarts, 6 d’agost del 2013

PIC REDOUN (Conflent)

Després de fer el Puig de Gallinàs, que és un dels "100 CIMS" de la FEEC, i tenint tant a tocar el Pic Redoun (2672m), el Josep Manuel i jo decidim aprofitar l'ocasió i anar cap el cim, des del coll Mitjà,  mentres la resta comença a baixar pel GR-10.

diumenge, 7 de juliol del 2013

COMABONA

Sortim de Sabadell direcció Guardiola del Berguedà, abans d'arribar-hi i un cop passat el tunel agafem la carretera B-400 que va a Saldes.Passem les dues entrades d'aquest poble, i agafem una pista esfaltada que ens queda a mà dreta amb un indicador que diu: Pedraforca i refugi Lluís Estasen, un cop arribem al Mirador seguim per la pista (sense esfaltar) que ens porta al Coll del Collell, continuem fins el Coll de les Bassotes, al costat dels pals indicadors del Comabona, aquí deixem el cotxe. Al costat mateix surt un corriol molt ben marcat, que ens porta directament al pla que hi ha sota la serra Pedragosa, anem guanyant alçada fins arriba al pas que salta a l'altre costat de la serra, des d'aquí ja es veu el Comabona, al fons de tot. Ja ens queda poquet. La tornada la fem pel mateix itinerari.

dissabte, 1 de juny del 2013

GORGES DE CARANÇÀ

Sortim de Sabadell direcció Puigcerdà, anem cap Bourg-Madame, seguim per la N-116, passem per Sallaigouse, Mont-Louis, arribem a Fontpedrosa.

Dissabte 1 de juny, des de l'aparcament, a Fontpedrosa, agafem un corriol que porta al camping, passem pel costat de la caseta d'informació, seguim el corriol que voreja el camping, tot seguint les marques grogues, arribem a un encreuament que porta cap al poble de Thués, nosaltres seguim les indicacions de les Gorges de Carançà, passem les gorges, amb les seves escales, passareles i ponts penjats,  i les mateixes marques ens porten al Refugi del Ras de Carançà, on passem la nit. S'ha de dir que aquest refugi és una mica precari, recorda els refugis d'abans.

Diumenge 2 de juny, sortim del refugi, a les 8 del matí, i seguim el GR10 que porta al coll Mitjà a 1830m., des del coll anem seguint les marques del GR10 fins arribar a un lloc que hi ha una gran bassa i on es pot arribar en 4x4 des del pobe de Prats de Balaguer, no baixem per la pista sinó que seguim un corriol que passa pel costat dret, fins arribar al castell que hi ha sobre el poble de Prats de Balaguer i des d'allà cap a Fontpedrosa.

divendres, 3 de maig del 2013

CAP AL MUNTANYÒ D'ÀRREU

Divendres dia 3 de maig, avui tornem cap a casa i per poder fer una altra esquiada anem fins el port de la Bonaigüa. Volíem fer el Tuc de la Cigalera, però la carena està justa de neu, i agafem la coma que hi ha al costat esquerra d'aquest cim, està molt bé de neu, ja que aquesta nit a nevat i a deixat sobre la neu transformada quasi un pam de neu nova. Arribem fins el remontador anomenat d'Escornacrabes, treiem pells, però llavors no sé ben bé qui és que diu: I si anem fins el coll, la baixada serà més llarga, i apal.li tornem a posar pells i cap amunt. Un cop a la carena tenim el tuc del Muntanyó d'Àrreu a tocar però hi ha molta acumulació de neu i només pujem fins a la quota 2600 per poder veure totes les muntanyes que ens envolten.
La baixada fantàstica !

dijous, 2 de maig del 2013

COSTARJÀS

Dijous dia 2 de maig anem cap al Pla de Beret. Després de dubtar si anar cap a la dreta o l'esquerra, decidim provar d'anar cap el Costarjàs, la neu ja comença a estar bastant transformada, esperem poder fer una bona baixada.

dimecres, 1 de maig del 2013

PUIG FALCÓ

Dia 1 de maig, és el meu aniversari, i com és habitual, amb els meus bons amics que cada any m'acompanyen en aquest dia, anem a fer uns dies d'esquí de muntanya.
Sortim de l'estació d'esquí de Boi i Taüll, tancada en aquestes dates. Anem cap al costat esquerra on vas a parar a una valleta que et porta fora de tots els remontadors, fins arribar a la carena on aquí sí, agafem una pista que ens mena a dalt del cim.

diumenge, 21 d’abril del 2013

PIC DE LA MINA

Avui fem una sortida com les que feiem abans. Som tot una colla, de joves i menys joves però tots plegats ens ho hem passat d'allò més bé.

dissabte, 20 d’abril del 2013

PUIGMAL DE LLÓ

Hem sortit de Llívia cap a l'estació d'esquí del Puigmal d'Er (Cerdanya francesa). Volem anar cap al Puigmal de Lló. Fa sol però, com és habitual, fa molt vent. Comencem a pujar per la coma i cada cop bufa més fort i la temperatura a baixat molt, estem a -15º, quasi bé al coll decidim baixar per les condicions metereològiques adverses.

dimarts, 19 de març del 2013

BASTIMENTS

Anem a Vallter 2000 amb la idea de pujar al Bastiments (2883m).  A nevat i l'home del temps ha dit que faria sol.
Com sempre feia un vent espectacular, decidim anar fins on el vent ens ho permeti i al menys fer una mica de cames. En el coll de la Marrana ens hem de treura els esquís perquè la cornisa és bastant alta. Anem pujant però a meitat de la pala puja la boira i decidim baixar.

dimarts, 19 de febrer del 2013

PIC DE LA DONA

Hem anat a Vallter 2000 per pujar al pic de la Dona, de 2.702m, amb raquetes, però no hi havia massa neu, i des de la collada de Mentet hem portar les raquetes a l'esquena. Ens ha fet un dia molt bo amb molta calor.