diumenge, 15 de setembre del 2013

7 DIES PELS PICS D'EUROPA

Hem anat a fer una travessa pels Pics d'Europa, amb l'agència asturiana "Tocando Cumbre". El recorregut ha transcorregut pels tres massissos. Hem començat pel Massis Oriental.
1r dia:    Des del poble de Sotres ens han portat al Jito de Escarandi, punt on hem començat el trekking. Ha estat una caminada curta fins al Casetón de Ándara, lloc on hem sopat i dormit.

2n dia:    Aquesta etapa la dediquem a conéixer una mica el Massis Oriental. Sortim del Casetón de Ándara i anem en direcció SO, passem per les antigues mines de Mazarrasa i pugem a la Pica´l Herru (2423m). No baixem pel mateix lloc, sinó que anem a buscar les Traviesas del Grajal de Abajo.

3r dia:    Avui ja ens desplacem cap al Massis Central o Massis de Los Urrieles.  Des de Sotres anem a buscar el coll de Pandébano, des d'aquest coll surt un camí molt marcat, a la nostra esquerra, passa pel Refugi de la Terenosa (tancat), pel coll Valleyu i arriba al Refugi de J.D. Ubeda.

4r dia:    Avui travessarem el Massís en direcció SO, passem pel Jou sin Tierre, el Jou de Los Boches, i ens enfilem pels Horcados Rojos, quan arribem al coll decidim pujar el cim dels Horcados Rojos.  Des del coll anem cap a Cabaña Verónica, dinem una mica, ja veiem Tiros Casares, i ens hi dirigim superant la cresta Madejuno-Llambrión, llavors anem cap a la torre de La Collada Ancha i perdent alçada arribem fins a el camí de les Colladinas que ens porta al refugi de Collado Jermoso.

5è dia:    Des del refugi Jermoso agafem el camí que porta al Argayo Congosto. El tros de la canal és dret però ens porta fins a un pla molt bonic que és la Vega de Asotin, llavors per bosc i per un espectacular camí tallat a les roques que ells anomenen Sedo, arribem al poble de Cordiñanes, on fem una parada tècnica -mengem i bevent- per continuar fins a Caín, lloc on passarem la nit.

6è dia.   Ara ja només ens queda visitar una mica el massís Occidental o Massís del Cornión. Sortim del poble de Caín i fem un tros de la Ruta del Cares, fins trobar la canal de Trea és una pujada molt dreta, d'uns 1200 metres de desnivell, que ens porta fins a la Vega de Ario.

7è dia.   Avui és el darrer dia del trekking.  Només ens queda fer la baixada des dels llacs de Covadonga fins a la Basílica del mateix nom. És un paisatge molt verd i amb vegetació, molt diferent del Massís Central.

I la sorpresa ens la va donar en Pablo (el nostre guia) quan ens va portar al Spa de l'Hotel Maria Manuela a refer-nos de la "paliza" dels set dies, i del bon dinar d'acomiat. Haig de dir que m'ho vaig passar molt bé, em va agradar moltíssim el recorregut que ens va fer "Tocando Cumbre" i l'amabilitat en que ens van tractar.
SÓN DEL TOT RECOMANABLES.

De 2013-09 PICS D'EUROPA-8

1. Un gran espectáculo las montañas de Picos de Europa en un completo reportaje fotografico .