dijous, 15 d’agost del 2013

PUIGSACALM

Avui el Jordi ens ha preparat un itinerari circular pel Puigsacalm. Comencem la caminada seguint el camí normal que surt del revolt del coll de Bracons, hi ha unes marques a la roca per indicar l'inici del camí, passats uns 10 minuts aprox. el camí fa una zeta molt marcada, hi ha un gran faig i unes fites a la nostra dreta, en aquest punt deixem el camí i seguim les fites, a pocs metres, arribem a un petit coll i des d'aquí comencem a pujar per la carena, és un corriol que ens portarà a la Roca del Corb, al Tossell Xic, al Tossell Gros, al Puig Civaderes (nosaltres hi pugem, deixem el corriol i després el recuperem), arribem als Rasos de Manter, passem la porta cap al Puigsacalm. Seguint indicadors arribem al cim. Esmorzar i les fotos de rigor i continuem cap al Puig dels Llops, cap al coll de Santa Magdalena, on agafem el caí: 'Puigsacalm pel pas del Burros', revoltem el Puig dels Llops, el Puigsacalm, fins arribar al camí, per on hem passat al matí per anar al Puigsacalm. A partir d'aquí fem el camí habitual, cap a la font Tornadissa, coll de Sant Bartomeu i el coll de Bracons.