divendres, 22 de desembre del 2017

RUTA PREHISTÒRICA I

Avui hem anat a conèixer l'altre part de la Ruta Prehistòrica que hi ha a la Serralada Litoral, no és tan important amb trobades megalítiques, com la Ruta P. II,  però el recorregut fins a l'Ermita de Sant Bartomeu de Cabanyes és molt apta per fer Marxa Nòrdica.

diumenge, 17 de desembre del 2017

RUTA PREHISTÒRICA

Avui per la serralada Litoral hem fet un recorregut circular, des de la Roca del Vallès hem anat a la urbanització del Bosc de Ruscalleda, hem començat a caminar al carrer del Lliri que en forta pujada en ha portat al final de l'asfalt on comença la pista de terra, i trobem un pal indicador "Ruta Prehistòrica i Can Gol - Céllecs" seguim el sender local SL-C 136 per continuar pel PR C-36.
És un recorregut d'un interès megalític, hem de sortir una mica de la ruta per anar a veure el dolmen de Can Gol II i la Roca Foradada de Can Gol, passem per la pedra de les Orenetes, pedra de les Creus, dolmen de Céllecs fins arribar a l'ermita de Sant Bartomeu.

dijous, 30 de novembre del 2017

SERRA dels BUFADORS

Des de l'estació de la Farga de Bebié iniciem un recorregut circular, comencem al baixador del tren en direcció contraria a les agulles del rellotge.

dilluns, 16 d’octubre del 2017

COSTA ATLÀNTICA D'ESSAOUIRA

Un dels viatges organitzats per la Unió Excursionista Sabadell era el d'anar a la Costa Atlàntica d'Essauoira, del 16 al 23 d'octubre d'enguany.
Amb aquest viatge hem alternat els recorreguts per les immenses platges amb els boscos d'argans i de tuia.
És una costa particularment salvatge i espectacular, hem caminat per dunes que ens recorda la proximitat del Sàhara, cascades d'aigua dolça..., tot una barreja de colors, dormint en tendes on els nostres somnis han estat acompanyats pels estels.

dissabte, 30 de setembre del 2017

DOLMEN DE PEDRA GENTIL

Continuem la nostra descoberta pel Parc Natural del Montnegre i el Corredor. Sortim de Vallgorguina travessem el pont de la riera de la població direcció colònies de Can Clarens però agafem el camí de la dreta que marca "Pedra Gentil", passem per la depuradora i passem per la Font d'en Nel (no raja) per visitar-la ens desviem una mica del camí, tornem i seguim les indicacions del SL-C-71 que ens porta al dolmen de pedra Gentil és una estructura megalítica, funerària d'uns 4000 anys, de cambra simple.
Després d’admirar el dolmen i el seu entorn, ens desviem una mica del Sender Local fins a l’església de Santa Eulàlia de Tapioles. El conjunt arquitectònic de Santa Eulàlia de Tapioles està format per l'església, el cementiri i una casa. La part més antiga que es conserva de l’església és l'absis romànic, del segle XII. El campanar és barroc.
Retornem a la pista forestal, que seguirem en pujada fins el punt mes alt de la ruta i després iniciarem el descens, passant per Can Pradell de la Serra, convertit en un restaurant, on hi ha la Font de Can Pradell.

Dolmen de Pedra Gentil

dissabte, 23 de setembre del 2017

EL COGUL (Les Garrigues)

La Secció de Cultura enceta la temporada amb la visita a les pintures rupestres de "La Roca dels Moros" situada al poble del Cogul.
Representa un dels conjunts d’art rupestre més emblemàtics i millor conservats de Catalunya. Ubicat en una cavitat que presenta evidències d’ocupació humana durant cinc mil·lennis, les restes de pintures rupestres i gravats semblen determinar que va ser un lloc de culte. Els caçadors-recol·lectors deixaren la seva petjada a través de les pintures llevantines, mentre que els grups neolítics deixaren constància de les seves creences amb representacions esquemàtiques.
Per l’excepcionalitat de la seva conservació i com espai emblemàtic, va ser inscrit en la llista de Patrimoni de la Humanitat per l’UNESCO l’any 1998. La Roca dels Moros forma part de la Ruta de l'Art Rupestre del MAC, i de  la Xarxa Europea Primers Pobladors i Art Rupestre Prehistòric i l’Itinerari Cultural Caminos de Arte Rupestre Prehistórico.

dijous, 21 de setembre del 2017

DOLMEN ROCA D'EN TONI

Aquest itinerari dóna a conèixer un dels racons més emblemàtics del Parc de la Serralada Litoral. Es tracta del paratge del dolmen de Can Boquet, més conegut per la Roca d'en Toni, monument megalític instal•lat al bell mig de la serra.
Aquest Dolmen esta situat a Vilassar de Dalt a la muntanya, hem sortit del poble fins al final on s'acaba l'asfalt i comença una pista de terra, ampla on circulen moltíssims cotxes i que ha fet que la caminada ens hagi semblat poc interessant fins arribar al dolmen on també s'hi arriba en cotxe.

Mapa del recorregut

dijous, 14 de setembre del 2017

DOLMEN DE CA L'ARENES

Excursió matinal al Santuari de la Mare de Déu del Corredor, situat molt a prop del cim de la serra del Corredor, a 633m., dins del Parc Natural del Montnegre i el Corredor en el terme municipal de Dosrius.
Sortim de Sabadell per l'AP-7 fins la sortida de Granollers i seguim per la nacional fins a Llinars, aquí agafem la carretera a Dosrius fins a trobar l'indicador al Santuari, hi ha una pista amb bon estat fins el Santuari. Hi ha aparcament des d'on comencem l'excursió.
Distancia:  6 km
Ascens: 248 m.
Descens: 250 m.
Temps incloses les parades: 3 hores.
Una bona matinal.

Dolmen de Ca l'Arenes

LES FOTOGRAFIES

dissabte, 26 d’agost del 2017

TABÉRSOU (Ariége)

Una gran sortida per l'Alta Ariège amb uns companys de la UES.
Hem pujat el Tarbésou des del coll Pailhères i hem fet tota la volta cap al llac blau, llac negre i hem tornat pel coll de la Coumeille de l'Ours i cap al coll de Pailhères on teniem els cotxes.
Ha estat FANTÀSTIC!!!

Al fons el Tabérsou

diumenge, 9 de juliol del 2017

PIC D'ALBA (Pirineu Aragonés)

Avui diumenge dia 9 sortim del refugi de la Renclusa a les 6 del matí amb la intenció de fer el Pic d'Alba, tot i que el temps no pinta massa bé, decidim anar fent..., i anant... anant, arribem al cim.
Ha estat un cap de setmana intens, però hem fet un bon entrenament per les vacances!!

dissabte, 8 de juliol del 2017

ANETO (Pirineu Aragonés)

Divendres sortim cap a Benasc per anar a dormir a la Renclusa, el grup que anirem junts de vacances, per fer una mica d'entrenament, volem fer l'Aneto, és un senyor cim..., ja pujar els Portillons s'ho val. El temps no ens acompanya gaire però fins que no arribem a la gelera s'aguanta bé, però passant-la comença a ploure..., para de ploure..., pedregar, i un cel negre sobre el cim, anem continuant i quan ja falta uns metres pel pas de Mahoma, els piolets comencen a xiular..., pels de punta..., i no vegis les persones que ja estaven al cim passan el pas de Mahoma volant i tots cap avall, ens parem a menjar una mica abans de passar el Portilló Superior, i llavors surt el sol!! bé són coses que passen a la muntanya però tot i així ha estat un bon entrenament, i demà més

diumenge, 2 de juliol del 2017

PUIGPEDRÓS (Cerdanya)

Avui el dia es presenta una mica millor i aquest cop tornem per fer el Puigpedrós però per la via normal, ja que és diumenge i hem de tornar cap a casa.
Sortim del refugi de Malniu, el recorregut no té pèrdua, el primer tros és el GR11 fins arribar a un punt que es deixa es puja pel serrat de les Perdius Blanques, es passa pel pic de les Molleres del Puigpedrós i el Puigpedrós. Avui sí que l'hem fet, i dos pujades al cim, el primer amb bastant fred, hem esperat sota les pedres que formen el cim i quan ha sortit un raig de sol..., l'Àngel se li ha acudit de tornar a pujar, per això de l'aclimatació..., i ja ens tens cap amunt de nou.
Com que hi ha molt trànsit la baixada la fem pel camí que va a parar a l'estany de Malniu, és més curt tot i que és més dret i la primera baixada un tarteram.

2 de juliol al Puigpedrós amb un fred que pela...!!!!

dissabte, 1 de juliol del 2017

VOLTA ALS REFUGIS

Des de la Cerdanya anem cap a Meranges i fem un tros de pista fins arriba al Pla de Campllong, on deixem el cotxe. Volem fer el Puigpedrós fent una circular.
El dia de moment es presenta bé, comencem a pujar primer per una pista de terra que travessa el pla per arribar a enllaçar amb un camí molt marcat i que va pujant pel bosc de Llessà, i més amunt pel bosc de Corniols que ens portarà a la pleta d'Engorgs i al refugi lliure  de Folch i Girona (FEEC) i que també coneixem com el refugi d'Engorgs, aquí ens trobem amb una boira espesa i cosa insòlita pel mes de juliol..., està nevant, vent i molt fred, això fa que canviem de plans i per caminar una mica més anem cap al refugi de Malniu, després d'haver esmorzat.
Un cop al refugi baixem pel camí de les Devesses fins a trobar la pista que va cap al refugi i ens queden 3,5 quilòmetres de pista fins arribar al pla de Campllong on tenim el cotxe.

diumenge, 25 de juny del 2017

TOSSAU de MAR (Val d'Aran)

Divendres, i sortim a la tarda cap a Vielha on dormirem i dissabte anirem cap al refugi de la Restanca amb la intenció de passar-hi la nit i el diumenge anar a fer el Tossau de Mar, un cim que està a la llista del repte dels "100 cims" de la FEEC i que ens falta a uns quants de nosaltres.
Bons companys i amics que han volgut acompanyar-me a fer aquest cim, que ha estat un molt bon entrenament per les vacances.

dissabte, 24 de juny del 2017

REFUGI RESTANCA - coll de CRESTADA

Aquest cap de setmana volem anar a fer el Tossau de Mar, dissabte al matí anem cap al refugi de la Restanca on tenim previst fer nit, arribem a mig matí i per no estar-nos al refugi anem a estirar les cames una estoneta per fer temps per sopar..

tot fent passem per l'estany del cap de Port i ens arribem fins al coll de Crestada i uns quants encara tenien forces i s'arribem fins el Montardo, per ser una passejada hem fet un bon desnivell.

dissabte, 17 de juny del 2017

TRAVESSA per ERISTE-BATISIELLES

Com cada any fem la sortida que anomenem de "La Carme" per la vall d'Eriste hem anat a dormir al refugi d'Àngel Orus (Aragó) fent travessa cap a la Vall de Betisielles, un recorregut llarg, sobretot el de la vall de tornada, però molt maques les vistes.

diumenge, 28 de maig del 2017

PIC D'EINA (Cerdanya)

Continuem l'entrenament, avui cap al Pic d'Eina. Sempre l'havia fet per Núria i aquest recorregut des de la Cerdanya francesa per la Vall d'Eina no ho havia fet mai, i realment és molt bonica aquesta vall.
No poso cap explicació del recorregut per ser molt fàcil i sense pèrdua.

dissabte, 27 de maig del 2017

PICS DE COLLROIG (Cerdanya)

Sortim de Llívia cap a Ur, cap a la vall d'Angostrina on a uns 5 quilòmetres hi ha l'esglèsia romànica de Sant Martí d'Envalls, on aparquem el cotxe.

Comencem a caminar per una pista de terra que ens portarà a la pleta de les Escaldes (1760m) és una amplia clariana amb una cabana.

anem pujant cap al ras del Carlit on ja veiem el nostre objectiu, estany de Collroig i cap amunt fins arribar al cim.

dimecres, 24 de maig del 2017

TURÓ DE MONTSORIU (Selva)

Aquest turó de Montsoriu està a la llista del repte dels "100 cims", tot i que ja el tinc puntuat acompanyo en el meu germà que encara no el té.
Des de Sabadell per l'AP7 i sortim direcció Breda per la GI552, passem aquesta població i anem cap al Coll de n'Orri, on aparquem el cotxe. És una caminada curta entre bosc de carrasques i sureres, molt ben senyalitzada fins arribar al castell, d'estil gòtic i que ha passat un any del primer cop que vaig venir, i la restauració en aquests moments està parada.

Castell de Montsoriu

dilluns, 22 de maig del 2017

FESTA DELS "100 CIMS"

La UES acull la Festa Anual que fa la FEEC referent al "Repte dels 100 cims".
En dues activitats, una caminada pels rodals de Sabadell i un recorregut per la ciutat per visitar llocs emblamàtics de la nostra ciutat.

Ha tingut molt bona acollida i s'ha acabat amb un dinar a Can Jonqueres, prèvia visita al Centre d'Informació de Muntanya.

dijous, 4 de maig del 2017

FERRADA TERESINA (Montserrat)

Hem canviat l'activitat, avui anem a fer la ferrada que hi ha a Montserrat, la Teresina. Tot i que he fet unes quantes ferrades, una mica per tot arreu, aquesta no l'ha he fet.
Un recorregut llarg i a trams exigents però he gaudit molt i poses a prova la teva resistència.

dimecres, 3 de maig del 2017

PUNTA DE MONTMENEU (Segrià)

Anem cap al Segrià a fer un dels dos cims que hi ha en aquesta comarca i que el meu germà no ha fet.
Lleida, Maials, carretera a Granja d'Escarp, a uns 4 km trencall cap a la nostre esquerra direcció Mequinensa (camí de les mines), a Lo Collet s'acaba l'asfaltat aparquem el cotxe.

Hem de tornar enrera per la pista asfaltada uns 100 metres i a la nostre esquerra surt una pista que porta al Mas de Siqué, la seguim deixant tots els trencalls, després de l'indicador "la Monja" la pista fa un gir cap a l'esquerra, seguim tot i que ens allunya momentàniament del cim, arribem a un trencall que indica "Montmeneu" l'agafem i seguim fins arribar a una antena, a pocs metres surt un corriol que ens porta al cim.
El dia no està molt clar i decidim tornar pel mateix recorregut, tot i que acabem sense mullar-nos, per mig d'uns caps fruiters plens de fruits.

divendres, 28 d’abril del 2017

SANT HONORAT (Alt Urgell)

Tornem cap a Oliana aquest cop volem fer el roc de Sant Honorat, una circular. Sortim de nou de Can Boix però per la pista de la dreta que va a l'ermita de Santa Maria de Castell-Llebre, i continuem, ara si en trossos de forta pujada fins a trobar el camí que ve pel barranc de Font Viva, que és per on tornarem, i des d'aquest punt ja veiem el nostre objectiu.

divendres, 21 d’abril del 2017

ROC DEL COGUL (Peramola)

Amb el Martí hem anat cap a Peramola i hem fet un bonic recorregut sortint des de l'hostal del Boix i seguint les indicacions del Roc del Cogul, abans d'arribar al cim hem fet la volta per sota del Roc del Corb, passant per coll de Mu.
Molt bones vistes del pantà de Rialp.

dimecres, 12 d’abril del 2017

LA PLANA-CASTELL-ANTIST-ESTAVILL-LA POBLETA

Avui hem anat amb la Mercè i el Jordi a fer el segon recorregut per la sortida de Cap de Setmana a la Vall Fosca.
Hem sortit caminant des de La Plana de Mont-rós hem pujat cap a la mina Eureka, Castell, ja més suau cap a Antist, seguim ja en baixada cap a Estavill , i fins a La Pobleta de Bellveí.

Recorregut de 10,8 km
Desnivell 441 m
Temps 3h, 30 minuts, parades a part

Bonica sortida amb bona panoràmica i interessant visita a les mines.

dimarts, 11 d’abril del 2017

CAPDELLA-SALLENTE-CAPDELLA

Avui amb la Mercè hem anat a preparar la propera sortida de Marxa Nòrdica de la UES.

Hem sortit de Capdella per un camí molt bonic fins el Pla de Tuberia, per carretera fins a Sallente. Hem donat la volta al pantà i hem retornat pel mateix itinerari de pujada.

dissabte, 8 d’abril del 2017

Cales Perdudes del Baix Ebre

Avui he anat amb la Secció de Cultura a fer un recorregut des del castell de Sant Jordi d'Alfama fins a l'Ametlla de Mar, i la idea que tenia de les platges de la Costa Daurada, llargues i planes..., avui ha canviat, ja que tot el recorregut per aquest camí de Ronda ha estat per cales solitàries i algunes de difícil accés. Tot una sorpresa !

dimecres, 22 de març del 2017

CASTELL DE MONTESQUIU-CASTELL DE BESORA

Hem fet una matinal, per un itinerari molt agradable, des del Castell de Montesquiu, cap al pla de Revell, collet de Mongia i Castell de Besora, i hem tornat per l'obaga de la muntanya fins arriba de nou al Castell de Montesquiu. Un recorregut d'uns 9 quilòmetres, sense cap dificultat.

Castell de Montesquiu

dilluns, 20 de març del 2017

CAMINADA per Sant Llorenç

Sortim per fer una mica de caminada cap a la Mola passant per la font del Sauc, que es troba clausurada des de l'any 2004, i quasi mai es passa per aquest camí.

diumenge, 19 de març del 2017

LES TINES DE LA VALL DE FLEQUER

Avui anem a veure les Tines que hi ha a la vall de Flequer, es trobem al quilòmetre 4,2 de la BV-1124, de la carretera del Pont de Vilomara a Rocafort, hi ha diversos conjunts de tines amb les seves barraques molt ben conservades,

Marxem de l‘aparcament per la pista de la vall del Flequer que va pujant suaument, trobant de tant en tant indicadors amb ratlles verdes i blanques que indica que seguim el sender local SL-C 52, en un d'aquest indicadors deixem la pista principal per tombar a la dreta per un camí que baixa a les tines del Bleda,  I continuant el camí ens porta a les Tines del Tosques, quatre tines perfectes, molt boniques, desfem una mica el camí per arribar a l'encreuament i continuen pujant fins arribar a les tines de l’Escudelleta. Estan dividides en tres grups, el primer una tina aïllada després un grup de sis i al final un grup de quatre, estan a tocar al torrent.
I d'aquest conjunt anem a trobar la pista que porta cap a Rocafort i tornem cap a l'aparcament on hem deixat el cotxe.

dissabte, 18 de febrer del 2017

BAIXADA NOCTURNA

S'ha organitzat una baixada nocturna des de la Tosa (Molina) cap a la Masella.
Ens hem ajuntat tot una colla d'esquiadors de muntanya de diferents generacions, per pujar a la Tosa, sopar una "fondie" i a les 9 del vespre fer la baixada amb frontals.

Ha estat una experiència FANTÀSTICA !!!