dimecres, 30 de desembre del 2015

PIC CENTRAL FONTVIVA

Tornem a repatir... ens ha agradat molt aquesta vall, i anem cap al pic Central de la Fontviva, ja hi ha menys neu, ja que no ha nevat.
Fa molt bon dia, i quan tornem, molta calor, sembla que siguem a la primavera.

dimecres, 23 de desembre del 2015

MONTBARBAT (Maresme/Selva)

Sortida al cim de Montbarbat de 331 mts  a cavall de les comarques del Maresme i la Selva.
Just a l'entrada on hi ha el cartell de "Lloret de Mar", a la rotonda girem a mà dreta , direcció a Sant Pere del Bosc, deixem el cotxe en una cruïlla de camins, ja que el recorregut el farem circular, comencem pel de la dret, trobem senyals per anar fins el Montbarbat.
Recorregut sense cap dificultat i molt ben senyalitzat. Dalt del cim trobarem les restes del poblat Ibèric de Montbarbat.

dimecres, 16 de desembre del 2015

SANT MARC DE BROCÀ

Sortida a la serra de Sant Marc situada al municipi de Guardiola de Berguedà a la comarca del Berguedà. El cim més destacat és Sant Marc de Brocà de 1613m.

Aproximació en cotxe:
Sortim de Sabadell amb direcció a Guardiola de Berguedà per la C16, prosseguim per la carretera de La Pobla de Lillet, prenem una pista a la esquerra amb direcció a la Masia de Cal Campanyo fins arribar a la esglèsia de Sant Martí de Broca, aqui deixem el cotxe i començem la pujada a Sant Marc de Brocà.

Sant Martí de Brocà és una església del municipi de Guardiola de Berguedà, tot i que consta que era propietat del monestir de Sant Llorenç prop de Bagà, originalment era l'església del castell de Brocà i després esdevingué parroquia. Fou consagrada el 1081 i reformada durant els segles XVIII i XIX.

És de nau única coberta amb volta de canó lleugerament apuntada i capçada per un absis semicircular.La porta del mur de migdia va ser totalment transformada el segle XIX. Sobre el mur de l'arc triomfal s'alça un petit campanar d'espadanya d'una obertura.

dimecres, 9 de desembre del 2015

Pic de la FONTVIVA

Sortim del Coll de Puymorens, pel camí de l'Alta Ruta Pirinenca, que en suau pujada passa per la cabana/refugi de Cortal Rossa, i pel torrent del mateix nom arribem al coll o portella de Lanós, a mà dreta ens queda el pic de Fontviva. És un recorregut llarg però agradable de fer.
No hi ha neu suficient per anar amb esquís, i ho fem a peu i raquetes.
Un dia fantàstic !!

divendres, 4 de desembre del 2015

PETITS CÀRPATS (Eslovàquia)

Un viatge ràpid a Bratislava per conèixer una mica aquesta ciutat i les seves muntanyes.
Visita al castell de Devín i caminada pels Petits Càrpats, visita a Viena, i els Mercats de Nadal de Bratislava i Viena.

dimecres, 2 de desembre del 2015

PUIG DE LA FORÇA (Osona)

Sortim de Sabadell direcció Vic, per l'autovia, a l'arribada a Vic agafem l'eix transversal fins a la sortida de Roda de Ter, i d'allà cap a Tavertet. Deixem el cotxe a l'aparcament que hi ha a la entrada del poble, i comencem la caminada.

dimecres, 18 de novembre del 2015

PUIG GROS o LES COMES (Baix Empordà)

Aquest dimecres acompanyo en el meu germà i un amic a fer el Puig Gros, cim que està dins del 'Repte dels 100 cims',  de la FEEC. Sortim de Sabadell cap a Sant Feliu de Guíxols, el punt de sortida de l'excursió és al Km 43 de la carretera que va cap a Tossa de Mar. Aquest punt és conegut com 'Els 4 camins'. Aparquem el cotxe. Hi ha un pal indicador, comencem a caminar pel camí del Barranc, deixem a la dreta la masia de Can Miralls, passem per una pedrera abandonada, fins arribar al coll de Portes i una mica més tard arribem al Pla de Ses Mòdegues, agafem el camí de l'esquera, passem per una gran roca on si pot pujar mitjançant una corda, a dalt hi ha molt bona vista, retrocedim i continuem pel que anomenen camí Romà ja que hi ha parts del camí adoquinats, seguim sempre una pista que ens porta al cim. Fem la baixada pel costat esquerra que va més cap a l'interior fins a trobar de nou el camí que hem pujat.

dimecres, 4 de novembre del 2015

TORRE DE MADELOC (Alt Empordà)

Aprofitem el dia que anem a fer el meu 300 cim de la FEEC, per fer la Torre de Madeloc, que també està a la llista, i que els que m'ha acompanyen no el tenen fet.

dissabte, 31 d’octubre del 2015

PUIGPEDRÓS (Cerdanya)

Avui hem decidit anar a fer el Puigpedrós, un dels 100 Cims de la FEEC, i que a la Marta i el Fèlix no el tenen puntuat.
Anem cap a Meranges i pugem al refugi de Malniu on aparquem el cotxe. Sortim per l'esquerra de l'aparcament, farem una volta circular, baixant pel llac de Malniu.
Un dia esplèndid.

dilluns, 5 d’octubre del 2015

CAMÍ DE CAVALLS (Menorca)

Anem un grup d'amics cap a Menorca a passar-hi una setmana per recórrer algun tram del Camí de Cavalls i també algun tram del Camí de la Costa.
Hem fet del Cap de Favàritx a des Grau, cala Galdana, Maquerella, Maquerelleta, Turqueta, cala Pilar a Binimel.la, etc..
Hem tingut un temps formidable que ens ha permès banyar-nos cada dia en unes aigües transparentes.

diumenge, 13 de setembre del 2015

EL CANIGÓ

Com cada any fem una sortida familiar, aquest cop ens hem decidit per anar al Canigó. El dissabte hem fet el viatge fins al refugi de Marialles, on hi hem passat la nit, i el diumenge cap al Canigó, és un cim emblemàtic per nosaltres i uns quants de la família no hi havien estat mai. El temps ens ha acompanyat i ens ho hem passat d'allò més bé. Ara fins l'any vinent !!
El Canigó

diumenge, 9 d’agost del 2015

EL TATRAS (Eslovàquia i Polònia)

Cada any fem una escapada d'uns 10 dies, amb el meu germà, i aquest any ens hem decidit per anar a conèixer l'Alt Tatras, hem fet caminades i cims pel costat d'Eslovàquia, hem pujat al cim més alt de Polònia però pel costat eslovac, el Rysy. I després de quatre dies hem passat a Polònia, on també hem fet algun cim i caminades fantàstiques.

VACANCES ALS ALPS ITALIANS

És diumenge dia 9 d'agost,  i sortim cap als Alps italians, concretament anem a la Vall d'Aosta, per anar al Mont Rosa. Arribem plovent però hi ha la previsió de tres dies de bon temps i anem cap al refugi Gnifetti on hi passarem dues nits. Tenim molta sort amb el temps, fa sol... i comencem a caminar cap a la Piramide Vincent (4215m), de baixada anem cap el Balmehorn (4167m) i tornem al refugi.
Al dia següent torna a fer bo, i anem cap a la Punta Gnifetti (4559m) el recorregut és llarg i fa molta calor. Dormim al refugi Margherita, l'endemà al matí sortim cap a la Punta Zumstein (4563m) i tot anant de tornada fem la Punta Parrot (4456m) i el Ludwigshöhe (4342m).
La segona part era anar a la Vall d'Ayas, aquí no vam tenir tanta sort amb el temps, ja que ens va ploure i nevar.

diumenge, 26 de juliol del 2015

PIC DE LA FONT BLANCA o SIGUER (Andorra)

Sortim del Refugi Borda de Sorteny i agafem la carretera que va a les pistes d'Ordino-Arcalís, abans de que la carretera passi a l'altra costat, entrem a mà dreta on hi ha l'antiga carretera i aparquem el cotxe. Sortim de la borda Castellar, i puguem al costat del riu, del Comís Vell, direcció la portella de Rialb i des d'aquí anem agafant alçada cap al pic de la Font Blanca o Siguer.
La baixada la fem per el Castellar.

dilluns, 6 de juliol del 2015

CAP DE L'ENTORN (Andorra)

Es va al poble de Ransol, s'hi arriba per la carretera general que va cap al Pas de la Casa, es travessa el poble i cap a la Vall de Ransol, quan s'arriba al pont de Mos s'agafa la pista de la dreta que va fins a la Borda del Marticella, aquí deixo el cotxe.
El recorregut està molt marcat fins arribar al final d'una pujada on hi ha una indicació cap als estanys, el camí segueix cap a la dreta, s'arriba als estanys. Jo vaig anar a buscar el camí que ve de Cabana Sorda i per la carena vaig pujar fins a un petit turó cota 2679, i vaig girar cap a l'esquerra i tot seguint la carena vaig anar a trobar la collada del Clot Sord i cap al Cap de l'Entorn.

dissabte, 4 de juliol del 2015

EL CARLIT (Cerdanya)

S'apropen les vacances d'estiu i ens hem d'entrenar una mica abans d'anar als Alps, per això el grup hem decidit fer el Carlit per la vall de Lanós, el recorregut és una mica més llarg que per la via normal, des de les Boulloses, total uns 19 quilòmetres.
Deixem el cotxe al segon aparcament de la Vall de la Fontviva i enfilem tot dret cap a trobar el GR que va cap a l'estany de Lanós, no arribem a l'estany sinó que un cop es travessa un pont de fusta, deixem a la nostra esquerra l'estany  i ja el camí et porta directe cap a la canal final, bastant dreta però en camí i sense perill,  que arriba al Carlit,

dimecres, 17 de juny del 2015

PIC DE L'ESTANYÓ (Principat d'Andorra)

Des de Ransol anem cap els Plans on deixem el cotxe. El camí surt d'allà mateix, direcció cap al coll de la Cauba i a buscar la Vall del Riu, que ens porta fins la cabana del mateix nom. Des d'aquest punt anem direcció a l'Estany Gran de la Vall del Riu, passem per sota el pic de les Fonts i cap el coll que separa el Pic de la Cabaneta del Pic de l'Estanyó, ja només ens queda la darrera pujada i arribem al cim. La baixada la fem pel mateix recorregut.

dilluns, 11 de maig del 2015

Ferrada "La Morera del Montsant"

S'ha d'anar al poble de la Morera del Montsant, està situada a la part superior, on hi ha un senyal que indica cap on anar.
L'itinerari és de nivell mitjà (K3). Es comença ascendint per una paret vertical d'uns 15 metres amb esglaons, ens trobem amb un tram de 4 metres per desgrimpar, hi ha una cadena per ajudar a baixar, arribem a un altre tram de paret vertical d'uns 10 metres que ens porta al primer pont, d'uns 4 metres, que fa d'unió a l'agulla; des d'aquest punt i damunt nostre ja podem veure l'altre pont d'uns 15 metres, pugem a l'agulla fins arribar al pont. L'itinerari continua però perd verticalitat fins arribar al final.

divendres, 24 d’abril del 2015

SENDER DE LA PINASSA (Castellterçol)

Avui hem fet la preparació de la propera sortida de Marxa Nòrdica del mes de maig, amb la Mercè.
És un recorregut per Castellterçol, d'uns 15 quilòmetres.

dijous, 2 d’abril del 2015

EL PADRONS

Ens trobem a la Cerdanya tot un grup d'amics de la UES, ja no podem fer esquí de fons perquè la temporada s'ha acabat i anem a fer una sortida amb esquís de muntanya, i com no, triem el Padrons que ja és una clàssica.
La pujada cap problema, ja ens la coneixem molt bé i la baixada ha estat impressionant, una neu de fàbula !!

divendres, 6 de febrer del 2015

PORT DEL COMPTE

Avui he anat a veure un circuit de raquetes que hi ha a l'estació de Port del Compte per saber si hi havia neu i es podia fer la sortida de Marxa Nòrdica.
El dimecres dia 4 va nevar molt però el dijous va bufar un vent molt fort que es va en dur tota la neu de la carena, i que fa impossible fer aquesta sortida amb raquetes.
Bé, tornarem anar a Tuixent-La Vansa com l'any passat.

dimarts, 27 de gener del 2015

SENDERISME A HIERRO

La UES organitza un nou viatge de senderisme a la illa de "Hierro", del 27 de gener fins el 03 de febrer. Hem recogerut bona part de la illa tot caminat per la costa del Golf, des de les Puntas al Charco Azul, on alguns hem fet un bany de mar en unes piscines naturals. Hem pujat a la Dehesa,  Virgen de los Reyes, El Sabinar, el Verodal, i hem pujat al cim del Malpaso (1550m), punt més alt de Hierro. També hem anat del Pinar a la Restinga.
Hem tingut molt bons dies i hem gaudit d'una diversitat de paisatges formidables.

dissabte, 3 de gener del 2015

PIC DE LA MINA

És un any de poca neu però el pic de la Mina, coll de Puymorens, es pot fer una esquiada bona. És la primera sortida amb esquís de muntanya i raquetes.