dimarts, 9 d’agost del 2022

PIC del CAMPIRME

Sortim del refugi de la Pleta del Prat, sota el refugi hi ha un pal indicador que ens indica el camí per anar al Mascarida, el camí segueix el torrent del mateix nom fins arribar a un altre pal indicador que et senyala cap a l'esquerra la tornada al refugi per les pistes i a munt cap al llac. Un cop arribem al llac anem cap a l'esquerra on ja es veu el camí que puja la pala de Montarenyo i seguim per la carena on hi ha marques de color groc fins arribar al Campirme, on hi ha un geodèsic. La baixada la fem pel mateix camí que hem pujat però a l'arribar a l'indicador que pots baixar per les pistes, l'agafem ja que el temps no estava gaire segur, i efectivament quasi arribats al refugi va començar la tormenta.

dilluns, 18 d’abril del 2022

Refugi Urús a Refugi Cortal d'en Vidal

Del poble d'Urús surt una pista esfaltada fins el cementiri, continuen recte ara ja per pista de terra fins arribar a una intersecció de camins, on hi ha el Refugi d'Urús, aquí deixem el cotxe, i ja a peu agafem la pista que gira cap a l'esquerra, aquesta ens porta fins el Refugi del Cortal d'en Vidal, sense pèrdua i sempre seguint la pista ample, ja que trobarem un camí a mà esquerra que porta a una font, passarem el torrent de les Canaletes i arribem al refugi situat en una gran pleta, al Serrat de Comesjuntes a 1657 metres, amb molt bona vista de la Vall.
Fa pena entrar al refugi, la construcció és molt bonica però el seu interior sembla un abocador de deixalles, sembla estrany que sent propietat de Medi Ambient (Ajuntament d'Urús) no ho tinguin amb millors condicions.

diumenge, 27 de març del 2022

CAMINADA CIRCUIT CATALÀ DE MARXA NÒRDICA-FEEC

Diumenge, 27 de març, he participat a la "1a. Marxa Nòrdica de la Serra" segona Caminada del Calendari del Circuit Català de Marxa Nòrdica de la FEEC, organitzada pel G.E. Serralada de Mollerussa, amb la Núria Crespo i la Maria Marminyà, totes dues instructores de M.N. de la UES.
El punt de sortida i arribada de la caminada ha estat al Parc Municipal de la Serra, ubicat a les afores de Mollerussa.
El recorregut ha sigut tot per pistes, pel pla de la Serra, seguint molt tros la Séquia de la Serra, hem arribat a la Fita Alta, hem fet un bucle el pla de la Serra, passant per l'observatori i tornant cap a la Fita Alta, aquí ja hem començat la tornada, cap al Pantà de la Serra i arribada al Parc Municipal de la Serra.
Un recorregut fàcil però paisatgisticament bonic, amb tota la diversitat de colors que proporcionen els seus conrreus i arbres.

dimecres, 2 de febrer del 2022

TURÓ DEL CASTELL (30 Turons del Maresme)

Sortim des de Palafolls, passem  per l'Ajuntament, per l'esgésia de Santa Maria, i enfilem cap al camí/pista que va a Can Florit, pel Institut, Can Oller, pel camí vell del Castell que passa pel Turó de Vegues, sort del GPS perquè no saps si hi ets, per l'abundant vegetació, i ja veiem el Castell, fem una visita per totes les dependències del Castell i ens arribem fins el Turó del Castell.

La baixada la fem un tros per un altre costat, passem per cal Sastre i de nou pel camí de pujada.

És un paisatge diferent del que estem acostumats, pels camps que estaven sembrants.

dimecres, 26 de gener del 2022

Muntanyes de Palomeres-Turó d'en Serra-Montagut-Turó del Castell.

Sortim de Malgrat de Mar, cap a les mines de Palomeres, hem quedat parats de com està de brut i deixat , les boques de la mina sense protecció, un perill..., seguim cap al Turó d'en Serra, on hi ha una molt bona vista, continuem per la carena cap a Montagut, torre que està en molt mal estat, és una llàstima. Desfem una mica de camí per anar a buscar la pista que porta cap al Turó de Mas Aragall, i ja a partir d'aquest punt comencem la baixada fins arribar a la pista ampla on hem començat al matí. Hem fet un recorregut circular, molt poc per pista i sí per corriols.

Un cop a Malgrat de Mar hem anat al Turó del Castell, no el coneixia, és un parc que està molt ben cuidat.