dilluns, 14 de desembre del 2020

Turó d'en Fàbregues i Turó d'en Galceran.

Hem sortit de la urbanització de Camafosca, final del carrer de l'avet, del poble d'Alella just on comença el camí que ens ha portat al Turó d'en Fabregues de Dalt,  Turó dels Ginestestells, i hem continuat cap al Turó d'en Galceran, la tornada la fem pel mas coll i la font dels Eucaliptus, la font de l'Esquera, per la Barraca de Vinya i el pi Bord.

dimarts, 8 de desembre del 2020

Turó d'en Baldiri-Sant Mateu i Turó d'en Cases (Maresme)

I tornem cap al Maresme, avui volem anar a fer 3 del turons que hi ha a la llista del "Repte dels 30 Turons del Maresme"

Anem cap a Premià de Dalt, el punt d'inici és dins del mateix poble, hem deixat el cotxe al Parc de Felicià Xarrié, anem cap a la plaça de la fàbrica, enfilem per la Riera de Sant Pere i entrem al bosc cap el Turó d'en Baldiri (431m), i seguim cap a Sant Mateu (499m) i ja de tornada, veiem la masia de Can Bernardor, punt on deixem el GR92,  anem baixant i arribem a un petit collet on anem cap a la nostra dreta per anar al Turó d'en Cases, tornem cap al collet i continuem baixant fins arribar de nou a Premià de Dalt.

És tot un itinerari en vistes al mar, sense pèrdua ja que està molt ben indicat.

dissabte, 26 de setembre del 2020

2020-09-26. Roc de Sant Salvador (l'Elefant)

Avui acompanyo la Mercè i el Jordi a fer el Roc de Sant Salvador, és un cim de la llista dels "100 cims" de la FEEC, que jo ja hi fet però ells no.

Anem enrera uns 150 m, a l'altra costat de la carretera hi comença un camí anomenat Canal del Pou de Gat, el seguim, al cap de pocs metres, el camí marxa cap a la nostra esquerra, surt davant nostre un corriol, amb marques grogues i també blaves molt desgastades un corriol que puja ben dret, el seguim, els trossos que queden de corriol es puja bé, l'aigua la fet malbé i hi ha trams que cal enfilar-se, no té dificultat però has d'anar escollint per on puges i anar-te agafant.

Arribem a l'encreuament del camí de l'Arrel,  veiem que hem pujat pels Degotalls de la Canal del Pou del Gat, anem a la nostra esquerra cap al Monestir de Montserrat, arribem al Pla de la Trinitat, deixem el camí de l'Arrel i seguim el de la Trinitat a Sant Benet, anem cap a l'ermita de la Santíssima Trinitat, la revoltem i seguint el corriol, arribem a un trencall on en una roca està pintat, de color groc, el rètol a Sant Salvador, girem a la nostra dreta, hi ha marques de color groc i les anem seguint, ja veiem el nostre objectiu, la Roca de Sant Salvador, trobem un pedró, deixem les marques grogues, anem cap a la nostra dreta enfilant-nos cap a la Roca, no és difícil però cal anar amb compte, ens enfilem per una escletxa i ja som dalt.

Molt bona vista, una mica de vent, gaudim d'un dia esplèndid.

Retorn:

La nostra sortida és circular.
Tornem enrera, baixem amb precaució, fins a trobar el pedró on hem deixat les marques grogues. Ara les seguim, ens van fent baixar de les roques, seguim corriol fins a trobar-ne un altre que marxa cap a la nostra esquerra, som al coll de la Canal Plana, el seguim, aquest no té marques i és estretet, anem baixant fins a trobar el Camí Vell a Sant Jeroni.
Anem cap a l'esquerra, passem per les runes de Santa Anna, arribem a la plaça de Santa Anna, seguim direcció a Sant Benet, deixem trencalls i arribem a l'ermita/refugi, a pocs metres surt el camí que ens portarà, passant per l'ermita de La Santíssima Trinitat, novament al pla de La Trinitat, seguim un corriol d'anada i tornada per mirar les vistes i fer fotografies, altre cop a la plaça seguim el camí de l'Arrel, passem pel trencall de la canal del Pou del Gat, seguim cap a Santa Cecília, abans d'arribar-hi, senyalat per un gros pedró surt a la nostra dreta un corriol que ens porta a la carretera, i ja no ens queda més que seguir-la cap a la dreta fins a trobar l'aparcament on hem deixat el cotxe.

Hem agafat el camí dels Degotalls-Canal del Pou del Gat, fins a trobar el camí de l'Arrel

dijous, 24 de setembre del 2020

2020-09-24. Clot de la Bota.

Des de l'Alzina del Salari anem a buscar la riera de les Arenes, entrem al Clot de la Bota, cap a la canal de les Teixoneres, i de tornada ho fem per la canal dels Guineus.

dijous, 17 de setembre del 2020

2020-09-17 CAMINADA per la Serra de l'Obac.

De nou comencem a fer les sortides setmanals dels dijous, aquest cop anem cap a la Serra de l'Obac, fa dies que no hi hem estat, i volem fer una caminada circular per anar a la Foradada, passant pels Graons de Mura, coll de Boix, pujol de la Fosca, seguim una mica el GR5 per la Serra de la Pola i ens desviem i deixem el GR, direcció el Pujol de la Fosca, baixem cap al Sot de Mata-Rodona, i ja veiem la Màquina de Tren i la Foradada, tornem a coll de Boix i cap a l'Alzina del Sal.lari.

Una bona matinal, sense gaire calor.

dissabte, 18 de juliol del 2020

2020-07-18. EL MOIXERÓ

És una caminada des de la vessant de la Cerdanya, quan la vaig descobrir em va agradar moltíssim, no em fa res repetir-la.

Es va des del poble de Riu cap al refugi del Serrat de les Esposes i es continua fins arribar a un punt que hi ha una barrera, deixem el cotxe i agafem a mà esquerra la pista que ens portarà al coll de Trapa i el Moixeró, la tornada la fem pel coll de Pendís.

divendres, 19 de juny del 2020

2020-06-20 TAGA de Ribas

Anem a fer el Taga de Ribas, però aquest cop sortirem des del poble de Bruguera, farem una mica de pista, que és la que porta al coll de Jou i que és transitable amb cotxe, fins a trobar un corriol que porta directa cap al coll, no l'havia fet mai i em va agradar molt.

Ens arribem fins el coll de Jou on hi trobem una sortida de Sisentons, i agafem el camí molt fresat que porta al Taga, no som els únics hi ha gent però sense ser excessiu, l'Àngel, tot pujant, va buscant carreretes i l'Antònia de quan en quan l'ajuda, a la baixada si dedicaran amb més entusiasme.

Arribem dalt del cim i aquí si que hi trobem força gent però podem guardar distàncies. La baixada fins el coll fem el mateix camí, però no baixem pel corriol degut a estar molt mullat i haver-hi molt rocam.

Dalt del TAGA
El Taga

dimarts, 16 de juny del 2020

2020-06-15. Les Agudes, Turó de l'Home

Sortim des de Santa Fe, anem cap al pla dels Ginebrons, i cap a la font de Brianço, i direcció les Agudes, ens parem a esmorzar, i tot acabar anem cap al Turó de l'Home, i des d'aquest punt seguim cap al Puig Sesolles, Turó Gros i fem la baixada per la Fageda Gran que ens portarà a la Font de Passavets i cap a Santa Fe.

dimecres, 10 de juny del 2020

2020-06-11 - LA MAQUINA DE TREN o ROCA MUR

Des de la Vall d'Horta fem un recorregut circular, passem per el coll de la Palomera, anem cap a Can Dalmau, aprofitem per veure l'Ermita de Sant Pere de Mur, Can Daví, coll de Gavatxos, la Màquina de Tren o Roca Mur, coll de les Comes i per la carena de Bonastre tornem on hem deixat el cotxe.
Hem tingut un temps gris però no ens hem mullat.

dimarts, 9 de juny del 2020

2020-06-09 - PUIG DE LA CREU (Castellar V.)

Agafem la pista ampla que puja cap al Puig de la Creu, anem trobant les fonts, primera i a peu de pista, la font dels Casots, la segona ja no es troba a peu de camí, entrem en un corriol i pocs metres en dins veiem la font dels Gossos, i continuem per la pista fins arribar a la bifurcació de camins on anem cap a la dreta, és la pista que ens portarà al Puig de la Creu.
La baixada la fem per l'altre costat, anant a buscar el camí que porta a la font de Can Gurri, passem per Can Padró i ja som a Castellar de nou.

dilluns, 1 de juny del 2020

2020-06-01. La Barata- Castellsapera.

Avui ja podem fer la primera caminada fora del nostre Municipi, tenint en compte els horaris establerts.

Deixem el cotxe a la Barata, fem una mica de carretera fins trobar un camí que surt de l'esquerra i que va cap al coll Estret, nosaltres anem cap al Castellsapera.

dijous, 12 de març del 2020

CAP de la GALLINA PELADA

Com cada dijous sortim a la muntanya, aquest cop anem a fer el Cap de la Gallina Pelada, amb en Jordi, la Mercè i el meu germà Martí, amb raquetes.
Hem fet el recorregut de la Font Freda, el començament no hi hem trobat neu però si una destrossa impressionant d'arbres, un cop passada la torrentera ja hem trobat la neu i amb molta quantitat.
Un recorregut d'una distància de 8,930 Kms., amb un desnivell de 735m.

Cap de la Gallina Pelada 2305m.

diumenge, 1 de març del 2020

CIRCULAR a Cal Pinsa

Amb cotxe anem al cremallera de Montserrat, on surt  una carretereta a mà dreta, cap al cementiri, anem seguint fins arribar en un revolt, sota el Mas d'El Piteu, allà hem aparcat.
Seguim la pista, molt ampla, passem per la font del Piteu, que la deixem a la nostra dreta, la font de la Dona Morta, girem a la dreta i anem seguint la pista, agafem un corriol a la nostra esquerra que ens porta a la carretera de Monistrol a Manresa, abans d'arribar-hi agafem una pista a la nostra dreta, l'anem seguint, hi ha molts trencalls i hem d'estar al cas amb el track que portem. Passem pel costat de moltes masies, algunes en bon estat i d'altres pràcticament ensorrades. Fem tota la volta, tornem fins a la font del Piteu i aquí agafem altre cop la pista que ens porta a la casa El Piteu i al cotxe.

dissabte, 8 de febrer del 2020

PRÀCTIQUES Curs d'Orientació

Després de dos dies de teòrica, molt atents a les explicacions del nostre profe.., en Manolo Barcia, avui dissabte dia 8 de febrer hem anat a posar en pràctica el que hem aprés en aquest dos dies, ha estat un bon repàs.

dissabte, 18 de gener del 2020

CAMINADA Pla de l'Estany

La sortida de gener amb la secció de Cultura es va fer a l'entorn del Pla de l'Estany.
Iniciem el recorregut a l'església de Porqueres, cap a Morgat, trncall de Puig Clarà, bosc de les Estunes, balneari de la Font Pudosa i Estany.
Una caminada d'uns 9 quilòmetres, amb un desnivell de 30 metres.

dijous, 16 de gener del 2020

Puig FINESTRES

Una magnífica caminada per uns boscos de fagedes i alzinars, per arribar en un dels millors miradors de la Garrotxa.
Comencem el recorregut en el poble de Santa Pau, travessem el nucli antic, anem baixant pel carrer de les  cases Noves, fins a un pal indicador on hi ha un encreuament, agafem la ruta que va cap a Santa Maria de Finestres per la Coma, i la tornada la farem per la ruta dels Arcs, que passa  per Santa Maria dels Arcs, i cap a Santa Pau de nou.

dijous, 9 de gener del 2020

CAMINADA pel Lluçanes

Sortim des de l'aparcament que hi ha al costat de l'església de Santa Maria de Lluçà. El recorregut és circular, passem per l'alzina del Vilaró, la masia del mateix nom queda una mica apartada, veiem la Balma dels Bous i la seva font, també trobem una gran bassa, arribem a un coll on comencem a baixar fins a la casa del Castell, on surt el camí per pujar a l'ermita de Sant Vicenç i el castell de Lluçà i el cim de Lluçà.
Ja de retorn ens arribem fins el pantà de Garet i volta cap a Lluçà on tenim el cotxe.