dissabte, 16 de novembre del 2019

OLVAN-Sant Maurici de la QUAR

Sortida mensual de la secció de Cultura, fem un recorregut per un indret on ara fa 25 anys va haver-hi un gran incendi, anirem des d'Olvan fins a Sant Maurici de la Quar, tot seguint el passos de Josep Maria Espinàs.

dissabte, 2 de novembre del 2019

PETIT PERIC

Amb un grup d'amics hem anat a preparar una sortida al Petit Pic Peric de  2690m, situat a la Cerdanya francesa.
Sortim de les Angles, amb cotxe pugem una mica més amunt per una pista forestal fins a arribar a uns 1913m. Des d'aquest punt sortim caminant cap a l'estany de la Balmette, passem pel refugi lliure, estany de l'Ànec i enfilem cap al Petit Peric, el retorn el fem cap al coll que dona a la coma de la Llosa i anem a buscar el camí que hem fet de pujada.
Una sortida guapa, amb bon temps encara que amb fred però amb sol i molt bona companyia.

dijous, 24 d’octubre del 2019

Collsuspina-Coves del Toll

La sortida d'avui és un itinerari circular, sortim del poble de Collsuspina per anar a veure el Parc del Poblat Prehistòric de les Coves del Toll, i les quatre cabanes que estan acabant de restaurar, del període del Neolític fins a l'edat del bronze.  Un recorregut interessant.

dissabte, 19 d’octubre del 2019

Colònies Tèxtils del Llobregat

Interessant sortida amb la Secció de Cultura, de la Unió Excursionista de Sabadell, per un recorregut al costat del riu Llobregat on en el S.XIX hi havien les colònies tèxtils. Hem passat per la de Cal Cases, Cal Pons, Cal Marçal fins arribar a Cal Vidal on hem fet la visita guiada per aquesta colònia tèxtil.

Colònia Cal Vidal

dijous, 10 d’octubre del 2019

PUIGSACALM i Puig dels Llops

Feia molts anys que no pujavem al Puigsacalm pel coll de Bracons, avui hem fet una matinal per aquest recorregut amb el meu germà i el Joan.

diumenge, 25 d’agost del 2019

Coll de la Creueta-Tosa D'Alp

Continuem les caminades per descobrir nous recorreguts, aquest cop hem deixat el cotxe al coll de la Creueta i hem anat cap a la Tosa d'Alp.
Recorregut : coll de la Creueta, pla Baguet,  cim de pla Baguet (2031m), pla de Rus, tossal de Rus (2119m), bordes de Rus, collada de les Tortes i cap a munt fins el Puigllançada, retorn cap a les bordes de Rus i hem seguit la pista fins el coll de la Creueta.

Puigllançada

dissabte, 24 d’agost del 2019

PEDRAFITA

Des de cap de Rec anem fins a les Pollineres on deixem el cotxe. Pel GR anem cap al refugi dels estanys de la Pera, i continuem seguint el camí pel GR fins el coll, i cap al cim del Perafita o tossal de la Truita, hem baixat cap al coll de la Claror, on hi ha un parell de trams delicats, i hem baixat per la tartera fins la bassa de Claror i a trobar els estanys de la Pera i cap a les Pollineres.

divendres, 23 d’agost del 2019

CAP del Ginebrar (La Molina)

Feia ja temps que volia fer aquesta volta per veure si era adequada per fer-ho amb raquetes. Avui juntament amb el Joan estem passant uns dies a la Cerdanya,  ens hem animat a fer aquesta matinal.

Cap del Ginebrar

dissabte, 29 de juny del 2019

EL CIMET (Ariège)

No us deixeu enganyar pel nom del pic "El Cimet" està situat en un recòndit indret de les valls d'Orlu, queda ben bé a sobre de l'estany de Naguilha, és una petita muntanya de 2424 metres, però molt estètica per la seva forma piramidal.
Hi hem accedit des d'Orgeix, amb cotxe fins el pla de l'Anyel Mort on hi ha un lloc per deixar el cotxe. És una muntanya molt poc freqüentada per la seva situació geogràfica però en mig d'un paisatge fantàstic.

dissabte, 22 de juny del 2019

TOSSETA DE L'ESQUELLA

Una bona colla d'amics que estem a la Cerdanya hem anat a fer un recorregut circular. Hem deixat els cotxes al Pla de Campllong, pel GR hem anat seguint el riu Duran fins al refugi lliure de J.Folch Girona (FEEC), des d'aquest punt hem girat cap a l'esquerra per anar seguint els estanys de Minyons, estany de la Portella, la portella d'Engorgs hi havia molta neu i hem pujat a la carena per un altre coll, i d'allà cap a la Tosseta de l'Esquella i el primer pic d'Engorgs i tornada cap al refugi.

dijous, 20 de juny del 2019

REFUGE des Bésines (Ariege)

Anem fins a l'Hospitalet Près-l'Andorre amb molta boira baixa i un dia més aviat fresc, agafem el camí del GR107, és un recorregut molt maco,  que arriba a l'estany des Bésines, continuem cap al refugi, jo no hi havia estat mai però feia molt temps que el volia veure.
La tornada la fem pel mateix camí.

diumenge, 16 de juny del 2019

LES 7 TINES del Llobregat

Com cada any, el Martí prepara una sortida pels de Palamós, aquest any ha volgut que veiessin les Tines que  es troben  a la vall del Moncau, situades al riu Llobregat.

dissabte, 1 de juny del 2019

PUIG TERRERS (Capcir)

Avui dissabte, també tenim un dia esplèndid, sense gaire calor i molta neu per trepitjar.

divendres, 31 de maig del 2019

PIC BLANCA D'ENVALIRA

Un divendres, amb un dia radiant, anem a fer una mica de cames al pic Blanc d'Envalira, que fa uns quants anys ho vaig fer amb esquis i volia fer-ho en sec, però sorpresa..., un 31 de maig i força neu.

divendres, 19 d’abril del 2019

Estana-Prat del Cadí-Estana

Amb un grup d'amics i companys de la UES, hem fet una caminada circular des d'Estana cap a Prat del Cadí i tornar al poble d'Estana, un recorregut d'unes quatre hores. Un dia gris amb molts núvols però ens ha deixat caminar sense mullar-nos.
El Cadí i les seves canals estaven magnífiques.

dijous, 28 de febrer del 2019

TOSA PELADA

Tornem a Tuixent, però aquest dijous hem decidit canviar els esquís de fons per posar-nos les raquetes i arribar-nos a la Tosa Pelada.

dilluns, 25 de febrer del 2019

Petit Pic Peric

Des de l'estació d'esquí alpí de Formigueres agafem el telecadira que ens portarà a la quota alta i d'allà anirem cap al refugi de Camporrells, travessarem el llac i anirem a buscar la pujada del Pic Peric.
És un recorregut llarg, sort que vam tenir un dia esplèndid i la neu estava prou bé.

dimarts, 12 de febrer del 2019

BASTIMENTS

Un dimarts, d'un dia esplèndid, amb sol i una mica fred, però amb una neu molt minsa, tot i que vam pujar bé, buscant la neu i la baixada va ser fantàstica, molt bona neu.

FOTOGRAFIES

dilluns, 4 de febrer del 2019

PUIGLLANÇADA

Després d'un cap de setmana amb un vent molt fort, fred, boira..., anem cap al Puymorens per anar a fer el pic de la Mina, però ens trobem a Porté amb la carretera tancada, i canviem de lloc, decidim anar a fer el Puigllançada, pujem pel torrent de les Alabaus però acabem fer esquí sobre herba, amb molt de verd glaç. No ha estat una sortida gaire "disfrutona".