dijous, 8 de novembre del 2018

EL FAR (La Selva)

Avui anem a fer el cim del Far que es troba a la comarca de la Selva. Comencem la caminada des de Sant Martí Sacalm, l'itinerari cap al Far està molt ben indicat, primer és per una pista però s'arriba en un punt, que està indicat, que la deixem per començar a pujar per un corriol que acaba sent una canal, bastant dreta, però fàcil de pujar, fins arribar quasi al costat d'on està l'ermita de Santa Anna, hi el darrer tram el fem per la carretera que porta al Far.
La baixada la fem des de l'ermita de Santa Anna, tot seguint el PR que un cop fet el grau de Santa Anna, el deixem per enllaçar amb el camí de pujada.

dijous, 25 d’octubre del 2018

PEDRÓ DE TUBAU

Repeteixo aquest cim per acompanyar el meu germà.  És un de la llista dels 100 Cims de la FEEC i que encara no el té fet, també ve amb nosaltres el nostre amic en Joan.

dissabte, 20 d’octubre del 2018

LA CARBONERA (Baix Empordà)

Avui una excursió de Cultura al Baix Empordà.
Hem anat a veure la carbonera de Forallac, que està al massís de les Gavarres. Comencem a caminar al mas Frigola de Sant Climent de Peralta, on veiem l'antiga rajoleria, i aviat  trobem la carbonera on fem parada per escoltar l'explicació del funcionament d'aquest treball col.lectiu, un cop finalitzada continuem cap a mas Plaja i seguim cap a Fonteta.
Un recorregut d'uns 10 quilòmetres, amb 270 metres de desnivell, adequat per fer Marxa Nòrdica.

dijous, 13 de setembre del 2018

SENDERISME per BULGÀRIA

Aquest any, la setmana que agafem per anar a conèixer un altre país fent muntanya, ha estat Bulgària.
Hem contacta amb l'agència Tuareg, de Barcelona, per ser el programa que més ens ha agradat als 5 components de la sortida.
Un país per conèixer, i hem tingut un guia fantàstic !!

Pujant cap el Musalá, cim més alt de Bulgària

dimecres, 20 de juny del 2018

diumenge, 17 de juny del 2018

PEDRAFORCA

Diumenge..., un dia esplèndid!!
El Martí i jo, ens trobem amb un grup de Palamós per anar a fer el Pollegó Superior del Pedraforca per Gósol.
És un recorregut costerut però sense pèrdua, està molt ben marcat com a PR. Tenim un dia assolellat fins a l'enforcadura, a partir d'aquí ha anat pujant un boira que no ens ha deixat contemplar la vista, però ens ho hem passat molt bé amb la gent de Palamós i ens agradaria repetir...

dijous, 14 de juny del 2018

MOIÀ-VALL de MARFÀ-MOLÍ de BROTONS

Abans d'entrar a Moià i davant de la depuradora, que queda a mà dreta, surt una pista de terra, al costat esquerra, l'hem seguit un tros amb cotxe fins trobar un lloc per aparcar.
Hem seguit la vall de Marfà fins arribar a una bifurcació on hem girat a l'esquerra però ens ha portat a baix el riu, que no hem pogut travessar, ja que portava molta aigua, hem tornat a desfer el camí per anar a trobar la pista principal, per veure si podíem anar al molí de Brotons pel costat dret, i hem trobat un camí on estava indicat i l'hem seguit.
És la primera vegada que anem per aquesta zona i sincerament hem fet i desfet camí per poder arribar on volíem, ja que el recorregut no està gaire marcat, només molt de tant en tant trobes un indicador.

dissabte, 19 de maig del 2018

ARMÈNIA Senderisme i cultura.

Un dels viatges que organitza la UES per aquest 2018, és el d'Armènia, un dels països amb una història cultural de les més antigues.
Hem fet una estada d'una setmana compaginant cultura i senderisme, caminant per paratges fantàstics i visitant llocs d'una història mai explicada.

dijous, 17 de maig del 2018

SANTA FE DEL MONTSENY

Hem sortit del punt d'informació, de Can Casades, i hem agafat el camí de la dreta que ens ha portat al pantà de Santa Fe. Un cop acabada la presa amb girant a la dreta, seguint el camí que indicava. Riells, per anar a veure la Font de Baladrell.

dijous, 10 de maig del 2018

MATAGALLS

Fa temps que no anava al Matagalls, i hem buscat una ruta que no hagéssim fet. Hem sortit del coll de Bordoriol, on hi ha un aparcament i una caseta d'informació, aquest itinerari porta cap el coll Pregon i d'allà cap al Matagalls, és un recorregut molt costerut, però sense cap dificultat, tot i que degut a la boira no van veure la creu fins quasi topar-nos de nassos.
La tornada la fem per un corriol en forta baixada i que mena a la font dels Mosquits i la font de Llops, per l'obaga amb un bosc de faigs i avets.
Hem fet una distància d'uns 10 quilòmetres, amb un desnivell de 654 metres, ha estat una bona matinal de dijous!!

dijous, 26 d’abril del 2018

GUALBA

Anem a veure gorgs, després de les pluges segur que tenen molta aigua.

divendres, 20 d’abril del 2018

RIELLS DEL FAI-MONESTIR SANT MIQUEL DEL FAI

Després de les pluges segur que els gorgs estan plens d'aigua, i decidim anar  a Riells del Fai, on començarem la caminada, agafem direcció a la Madella, però no hi passem pel costat sinó que anem a agafar el curs del riu Tenes, per poder veure els gorgs que hi ha durant el recorregut, i que ens porta a l'antiga central hidroelèctrica, des d'aquí desfem una mica el camí per anar a buscar el que porta al Monestir de Sant Miquel del Fai, ara tancat per obres, tot i que s'arriba fins a la mateixa entrada.
Per tornar desfem el camí que hem fet per pujar.

dimecres, 18 d’abril del 2018

"A CENT CAP ALS 100"

Dins el projecte: Marxa Nòrdica i Cicle Passejades Gent Gran-DIBA, "A Cent cap als Cent", ahir amb un dia esplèndid, i per tercera vegada,  vaig col.laborar  juntament amb 7 instructors/es més, al tastet i caminada per la Serra de Gallecs, a Mollet.

Ha estat una experiència formidable, pels companys i per la gent que hi ha participat.

El grup d'instructors/es

dissabte, 14 d’abril del 2018

PENELLES

Un dissabte diferent..., amb la secció de Cultura de la UES, fem la visita al poble de Penelles porta del sud-est de la comarca de la Noguera, límit amb l'Urgell i el Pla d'Urgell, als peus de la serra de Bellmunt-Almenara on comença la plana d'Urgell.

Hem fet una caminada pel nucli de Penelles, guiats pel Marcel, que ens porta a admirar els Murals d'Art Rural fet per diversos artistes de tot el món, i que cada any es repeteix i que amb el nom de  Festival el GarGar, es celebra en el mes de maig.

Hem completat la sortida urbana amb una caminada cap al nord del terme, una mitja hora caminant que ens porta a la Rocafinestres, on hi ha una vista privilegiada del Montsec i Prepirineu, avui ben nevats i la plana de Lleida, tot i que aquest cop la visibilitat era un xic justa.

Més tard ens assebentem que som el primer grup que fem la caminada fins a Rocafinestres.

Una sortida diferent però alhora molt interessant.

dissabte, 31 de març del 2018

SKIMO a FORMIGUERES

Vaig amb l'Àngel i el Manel a fer una mica d'esquí de muntanya, sortim de les pistes d'esquí de Formigueres que ja estan tancades. Trobem una neu dura, ventada, i molt trillada per raquetistes, gent que ha anat a peu, etc., però volem i arribem fins el cap del remuntador de l'estació.
Hem començat amb un dia fantàstic però hem acabat amb boira i nevant.

diumenge, 11 de febrer del 2018

PUIGLLANÇADA

Hem sortit, la Rosa, el Bartomeu i jo, a fer el Puigllançada amb esquís de muntanya, hi havia una previsió bastant bona però hem arribat al coll de la Creueta, feia vent i estava tot tapat, no es veien les muntanyes de la Cerdanya però hem tirat amunt, veniem a fer una mica d'entrenament,i és el que hem pogut fer tot i amb el mal temps.

dissabte, 20 de gener del 2018

ESQUÍ MUNTANYA

Hem anat a Tuixent-La Vansa per començar a fer una mica d'entrenament d'esquí de muntanya, fa temps que no em fem i hem començat, amb la Maria, a fer una sortida sencilla. Des de l'estació hem seguit el camí de les raquetes que passa pel refugi de l'Arp cap als Clots de Rebost i fins a dalt del Prat Llong i hem baixat pel tallat focs amb una neu fantàstica.

diumenge, 14 de gener del 2018

MURA-ROCAFORT-TALAMANCA

Sortim del bonic poble de Mura des de l'església de Sant Martí, creuem la riera de Nespres i remuntem paral.lels al torrent de Reixach, arribem a un punt on en un gran revolt a la dreta, ens desviem una mica agafant el camí de l'esquerra per anar a veure el Forn de Blanquerna, desfem el camí fins on ens haviem desviat i continuem pujant pel camí de la dreta allunyant-nos del torrent fins arribar a la Creu de la Vila, és un coll on canviem de vessant i ja cap al Puig de la Balma, i després cap a Rocafort i Talamanca.

Camí de Talamanca

LES FOTOGRAFIES

dimecres, 3 de gener del 2018

VOLTA AL TOSSAL D'ISÒVOL

Sortim del mateix poble d'Isòvol al final del carrer, direcció Bellver hi ha una pista que s'enfila a la muntanya i que va per sobre de la carretera nacional fins endinsar-se a la vall del riu Duran i que ens portarà fins el poble d'Olopte i d'allà tornem cap a Isòvol. És una bonica matinal.