dissabte, 13 de desembre del 2014

EL CASTELLOT

Les Festes ja són aprop, i un grup d'amics de la UES hem anat a fer una caminada al Castellot, cim situat a l'Alt Penedès, que forma part d'un dels '100 CIMS' de la FEEC, uns quants de nosaltres ja el tenim fet però és una bona excusa per anar a comprar cava en un dels molts cellers que hi ha a aquesta comarca, dinar plegats i passar un dia d'allò més bé.

dissabte, 6 de desembre del 2014

38è Aplec Excursionista dels Països Catalans

Aquest any ho ha organitzat el Centre Excursionista Catalunya (CEC), a Berga. En aquesta trobada es fan moltes activitats, tant de caminar, com culturals i també conferències.
Les fotos són: les primeres de la sortida cultural a Bagà, al Centre Medieval i dels Càtars, nucli antic i caminada per la Via del Nicolau, Sant Joan de l'Avellanet i pont penjat, per acabar amb la visita del Museu i de les Mines de Carbó de Cercs.
La segona sortida va ser la volta a Gisclareny. Al vespre vam anar ha escoltar les conferències de la projecció de la Patum i a continuació la xerrada de Mn Josep M. Ballarín, al pavelló de Suècia a Berga.
Per acabar amb un sopar de cloenda amb tots els participants vinguts d'arreu dels Països Catalans.
Es va finalitzar la trobada el dilluns 8 amb una plantada, com és costum, d'un arbre.

diumenge, 31 d’agost del 2014

SENDERISME AL KIRGUISTAN

La Unió Excursionista de Sabadell ha organitzat un viatge de senderisme al Kirguistan del 31 d'agost al 10 de setembre. Hi hem anat 12 persones a conèixer aquest desconegut país. Hem visitat la capital Bishkek, el Parc Natural de Ala Archá, la Torre Buraná, a la ciutat de Tokmok ens hem parat a dinar per degustar els plats de la cuina tradicional.
Llac Son Kul que està a una mica més de 3000 metres, hem dormit en el campament d'Iurtes. Hem fet excursions per la zona del llac fins arribar a una muntanya -sense nom- a uns 3300 metres.
Hem caminat pel congost de: Yuuku, Yety Oguz, Altyn Arashan, Semenovskoe. I hem admirat l'immens  llac Isik Köl
Ha estat una experiència molt enriquidora i recomenable de fer.

dilluns, 21 de juliol del 2014

ANELLO ZOLDANO

Vacances a les Dolomites. Un grup d'amics de la UES hem anat a fer una de les Altes Rutes,  l'"Anello Zoldano" durant 7 dies hem fet unes bones caminades per aquests paratges tan imponents, dormint en diferents refugis i contemplant paisatges del tot diferents.

diumenge, 20 de juliol del 2014

CASTELL DE LA POPA

Hem anat a fer una matinal cap a Castellcir, l'Aïnhoa tenia ganes de conèixer el lloc. El camí s'inicia per una pista, al costat mateix de l'escola i d'un pal indicador, en lleugera baixada, i s'ha de seguir sempre el camí principal, passant pel costat de la Riera de Castellcir -que esdevé el riu Tenes a partir de la població de Sant Quirze de Safaja-, fins més o menys al km 1,7 on en una nova bifurcació, s'ha d'agafar el camí de l'esquerra (el de la dreta va cap a l'església de Sant Andreu, camí que farem a la tornada. Arribem en una esplanada i girem a l'esquerra, deixant la pista, hi ha unes fites que ens porten per un corriol fins el castell.

dissabte, 28 de juny del 2014

TRAVESSA NÚRIA-SETCASES

Com cada any fem una sortida anomenada de la "Carme" i aquest any farem la travessa de Núria a Setcases. Alguns de nosaltres hem aprofitat per fer el Torreneules, i també aprofitant que estavam a prop hem fet el Pic de l'Infern, tots dos cims dins del repte dels "100 Cims".
Sortim de Queralp uns a peu i altres amb el cremallera per poder anar al Torreneules. Ens tornem a trobar tots als refugi de niu d'Àliga on hi passarem la nit.
Diumenge a les set, hora que haviem decidit sortir el temps era horrible però tot i així decidim anar cap al coll de Nou Creus, un cop allà ja no plovia i continuem cap al coll de Carançà i coll de Tirapits, baixem cap a la cabana del mateix nom per menjar una mica, el temps ja havia millorat i per tant anem cap el Pic de l'Infern.

dissabte, 14 de juny del 2014

CATEDRAL DE L'AIGUA (Figueres)

Tot i no ser una excursió pròpiament de muntanya, la publico perquè és molt interessant fer aquesta visita al Castell de Sant Ferran.
Hem caminat una mica pel  perímetre del Castell que té tres quilometres, esperant l'hora de poder fer la visita amb 4x4 del castell per tot el fossar, entrar a les galeries de contramines i finalment fer la passejada per les galeries de la cisterna d'aigua que es troba al patí d'armes, amb una zòdiac.

diumenge, 11 de maig del 2014

MONTMALÚS (Andorra)

Sortim des de l'aparcament de Grau Roig i enfilem cap a la pista que porta al fons de la vall i d'allà cap al coll del Montmalús. Neu primavera però molt bona.

divendres, 25 d’abril del 2014

Ferrada "OLMO SOLER"

Aquesta ferrada, esta situada passat el poblet de Corçà (la Noguera).
Comencem per la ferrada Teletubbis és una via molt fàcil però bonica i enllaçem amb l'Olmo Soler aquesta  evita els passos verticals i exposats, amb un recorregut sense grapes, i solament equipat amb cadenes. On  el principal al·licient són les privilegiades vistes al pantà de Canelles i a l'ermita de la Pertusa.

dilluns, 14 d’abril del 2014

ARXIPÈLAG DE MALTA

La Unió Excursionista de Sabadell ha organitzat un viatge a l'arxipèlag de Malta per passar-hi quatre dies caminant per les seves illes de Comino i Gozo. Hem tingut bon temps i hem pogut contemplar uns paisatges fantàstics, diferents dels que estem acostumats a veure per les nostres terres.

diumenge, 6 d’abril del 2014

PUIG MUNTANER

Des del coll de Puymorens veiem a la dreta el puig de Muntaner és el darrer cim que tanca la coma d'Engràcies, té uns 600 metres de desnivell, amb un pendent bastant pronunciat, però dalt del cim hi ha una vista esplèndida de 360º,on es poden veure els cims de la Mina, del Padrons, del Coma d'Or, del Puigpedrós de Lanós,  des d'una altra prespectiva.

divendres, 28 de març del 2014

PIC DE PADRONS

Avui tornem a tenir bon dia, potser una mica més fred, però esplèndid. Ho volem aprofitar, ens trobem amb el Josep Manuel i el Josep a Puigcerdà i tots cinc anem cap al coll de Puymorens i d'allà cap a l'aparcament on es deixen els cotxes per començar la pujada cap al Padrons.

dijous, 27 de març del 2014

PIC DE LA MINA

Avui sí que el farem..., ja que tenim un temps esplèndid !!!
Sortim de l'aparcament del coll de Puymorens, per una pista blava cap al fons de la vall, ens enfilem per la nostra dreta i cap a la carena. Hi ha moltíssima neu i bona.
Quina baixada ens espera !!!

divendres, 14 de març del 2014

PUIGMAL D'ER

Hem anat a l'estació d'esquí de Puigmal d'Er per veure si podíem anar cap al Puigmal de Lló, però s'ha de fer els quatre quilometres que porten fins a l'entrada de la vall, perquè l'estació està tancada i no està oberta la pista, llavors decidim pujar per les pistes d'esquí. Tota la carena que porta als darrers 200 metres de pujada final cap al cim no hi ha neu.

dijous, 13 de març del 2014

PUIGLLANÇADA de nou

Aprofitem l'anada cap a la Cerdanya per intentar de nous el Puigllançada, aquest cop el temps ens acompanya i arribem al cim amb sol.

dissabte, 1 de març del 2014

LA CARABASSA

Fa un dia esplèndid, després d'una bona nevada,  i encara que una mica tard anem cap a Meranges a fer una mica d'esquí de muntanya i raquetes cap a la Carabassa.

dissabte, 8 de febrer del 2014

PUIGLLANÇADA

Aquesta és la primera sortida amb esquís de muntanya de la temporada i com cada cap de setmana el temps no ens acompanya, comencem amb una mica de sol, però anem pujant i el temps va canviant fins que finalment el vent i la boira ens fa tornar enrera. Tot i així hem passat una bona estona i hem fet una baixa fantàstica.